SOCOM II: U.S. Navy Seal – tuleni opäť zasahujú

Po viac než roku sa k nám dostalo pokračovanie titulu, ktorý znamenal revolúciu v žánri vojenských taktických hier. Jedná sa o priame pokračovanie prvého dielu, ktoré je svojmu predchodcovi blízke, ba priam až skoro identické.

Prakticky sa jedná o kópiu so všetkými kladmi i zápormi originálu. Preto odporúčam prečítať si taktiež recenziu na prvý SOCOM.

SOCOM II vás opäť stavia do role veliteľa protiteroristickej jednotky SEAL námorníctva US. S ním budete brániť záujmy USA po celom svete, konkrétne v Albánsku, Alžírsku, Brazílii a Rusku v 12 misiách (3 v každom prostredí). Príbeh hry nie je nepodobný niektorým dielam Toma Clancyho, t.j. vojenský thriller založený na reálnych situáciách. Ak ste si obľúbili svojský humor a drsné príbehy "žabáka" Dicka Marcinka (slovenského Američana, bývalého príslušníka SEAL a zakladateľa protiteroristickej jednotky SEAL 6) zo série Profesionální Válečník (Rogue Warrior), bude pre vás príbeh a atmosféra SOCOM II tým pravým orechovým, či skôr maskáčovým. Pretože to, čo tejto hre dominuje je atmosféra. ATMOSFÉRA, neskutočne realistická, hutná a adrenalínová atmosféra, ktorá vás až po uši ponorí do role veliteľa štvorčlennej jednotky SEAL. Ako to už býva zvykom a v podstate by to malo byť štandardom pri každej hre, je DVD s hrou plné rôznych bonusov, od prehrávača skladieb, možnosti zopakovať si už absolvovanú misiu v inej náročnosti, či prehranie FMV sekvencií. Aj keď tých tu na rozdiel od prvého dielu veľa nenájdete, autori viac použili enginové animácie, čo im schvaľujem. Lepšie vás to totiž uvedie do prostredie a atmosféry misie.

Článok pokračuje pod video reklamou

GRAFIKA  7 / 10
Funkčná, na 100% slúžiaca svojmu účelu. Takto by sa dala charakterizovať vizuálna stránka druhého SOCOMu. Prakticky sa opakuje už raz videné v prvom dieli, ale s drobnými vylepšeniami. I keď vás neudrú na prvý pohľad do očí, sú tam. Aj keď v tejto hre nejde o použitie všakovakých grafických serepetičiek, s vizuálnou stránkou budete spokojný. To sa už nedá povedať o niektorých animáciách, ktoré sú vyslovene odfláknutné, napr. pri plazení vidíte ako sa plazíte stále tým istým pohybom, čo je fyzicky neuskutočniteľné.

INTERFACE  8 / 10
Prostredie hry je prepracované do maniakálnych detailov, od vizuálnej stránky animovaného pozadia menu, cez detailne vysvetlené jednotlivé prvky nastavenia až po video briefing každej úlohy misie.

HRATEĽNOSŤ 8 / 10
Oproti jednotke hrateľnosť nedoznala zmien. Velíte štvorčlennej jednotke dokonale vycvičených vojakov, priamo však ovládate iba svoje alter ego, ostatným vydávate príkazy buď hlasom cez USB headset alebo manuálne tlačidlami cez menu. V podstate vás autori vedú k tomu, aby ste boli čo najnenápadnejší, zabíjali potichu, nedali o sebe vôbec vedieť. Každé prezradenie má za následok niekoľkonásobne väčší počet protivníkov. Plíženie, zakrádanie a tichá streľba tu majú svoje opodstatnenie, čo však chýba odnášaniu a ukrývaniu tiel zabitých tangov. Predovšetkým z toho dôvodu, že dosť často len tak z ničoho nič zmiznú, čo vám samozrejme uľahčí prácu. Problémy budete mať pri kontakte s prostredím, najmä pri plazení, občas sa totiž zaseknete pri kontakte s prekážkou a dá vám problém sa vyslobodiť.

MULTIPLAYER
Opätovne, tak ako pri prvom dieli nie je táto kategória hodnotená. Aj napriek tomu, že naši kolegovia zistili, že on-line hranie na PS2 je možné rozbehať aj na Slovensku, vďaka neexistujúcej oficiálnej podpore nie je v našich silách on-line hranie hodnotiť. Aj keď SOCOM II je vo svojej podstate primárne on-line hra. Verím však, že pri recenzii SOCOM III budeme môcť hodnotiť i túto kategóriu.

HUDBA  8 / 10
Presne taká aká má byť. Správne vojenská, motivujúca k hrdinským činom. Dynamický soundtrack reaguje na dianie v hre. Vhodne zvolená hudba má na celkový dojem z hrania nemalý vplyv. A v tomto prípade plní svoj účel dokonale, atmosfére neuveriteľne pomáha.

ZVUKOVÉ EFEKTY  8 / 10
Keďže sa táto hra vydáva za akýsi pseudo realistický vojenský simulátor, pre zachovanie zdania skutočnosti sú nepostrádateľné zodpovedajúce zvukové efekty. Tie sú skutočne perfektné, najmä čo sa týka zvukových efektov zbraní. Pravdepodobne si autori odskočili na víkend na nejakú strelnicu a ponahrávali streľbu z použitých zbraní. To však nie je žiadna novinka, o obdobný dojem autentičnosti sa snažili aj autori Medal of Honor.

NÁROČNOSŤ & INTELIGENCIA  7 / 10  
Náročnosť hry je položená na dosť vysokej úrovni, čo ešte razantným adrenalínovým spôsobom zvyšuje nemožnosť ukladania počas hrania. Dokonca tu nenájdete ani bežne používané a u hráčov pozitívne prijímané checkpointy. Čo najmä pri občasnom vyslovene hlúpom správaní vašich kolegov (hod granátu k vašim nohám, zastrelenie zajatca a pod.) vedie k niekoľkonásobnému opakovaniu každej misie. Musím však povedať, že hranie misie piatykrát nie je o nič menej vzrušujúce ako to prvé. O U.I. vašich kolegov už bola reč, treba však povedať, že v 90% hry sa dá na nich plne spoľahnúť, reagujú pohotovo a takticky, dosť často vám zachránia i život. O U.I. protivníka však radšej pomlčím, ich správanie je totiž do najmenších detailov naskriptované, takže ak vám na prvé dva pokusy misia trvala 1,5 hodiny, na piatykrát ju vďaka skriptom zvládnete v kľude za 30 minút.

ZÁVEREČNÝ VERDIKT 7 / 10
Aj napriek chybám herného enginu ide o perfektné atmosferické predstavenie vojenského taktického thrilleru, ktoré môžeme smelo zaradiť na samú špičku žánru taktických akcií bez ohľadu na platformu (smelo môže konkurovať aj Hidden & Dangerous 2). Žiaľ, oproti prvému dielu prináša dvojka iba minimálne vylepšenia, pričom väčšina chýb zostala zachovaná. Škoda, že pre tých, ktorý jednotku dohrali predstavuje SOCOM II iba obyčajný datadisk, ktorý je však predávaný za plnú cenu. No tým, ktorí doteraz nemali to potešenie veliť jednotke "tuleňov" môžem SOCOM II jednoznačne doporučiť. Škoda len, že SCEE zatiaľ neuviedli do voľného predaja samostatný PS2 headset. Tí, ktorí si zakúpia SOCOM II a budú chcieť ovládať svoj tím hlasovými príkazmi, sú nútení investovať nemalú čiastku buď do pôvodného SOCOMu, alebo do Ghost Recon Jungle Storm, ku ktorým je tento headset priložený.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Nemci hokejovú senzáciu nezavŕšili, Rusi rozhodli o zlate v predĺžení

Jedinými premožiteľmi Rusov na olympijskom turnaji boli Slováci.

Neprehliadnite tiež

Klik: Ako sa módnym značkám rozpadá pod rukami obchodný model

Komentovaný prehľad technologických správ týždňa. Aj tom, prečo sa Apple tlačí do baní na kobalt, a koľko by stála úplne obnoviteľná energia.

Neboli nekultúrni barbari. Neandertálci stvorili najstaršie jaskynné maľby

Z hľadiska dlhovekosti môžeme neandertálcov považovať za najúspešnejší ľudský druh.

TECH_FM

Objasnili záhadu starovekých smrtiacich brán do pekla

Vedci vysvetľujú dvojicu udalostí z našej minulosti.

Ako sa vyrábajú tabletky a čo majú spoločné so strojármi?

Účinná látka v tabletke má reagovať tak, aby jej uzdravujúci účinok na pacienta bol maximálny.

GMO kukurica je v skutočnosti dobrá, ukázali štúdie

Má viac úrody a menej toxických látok ako bežná plodina.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
  2. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
  3. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
  4. Talent - vzdelanie - úspech
  5. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
  6. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
  7. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
  8. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom
  9. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
  10. Slovanet spustil LTE internet aj na juhu Tokaja
  1. Zastrašovanie od majiteľov hotela Danube nehoráznosťou!
  2. Naše finančné družstvo - postoj člena vyjadrený básňou
  3. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc
  4. Chceme, aby mali naši zákazníci z nakupovania zážitok
  5. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk
  6. Depresia. Kedy ju treba liečiť?
  7. Bratislavčania môžu žiadať príspevok na polopodzemné kontajnery
  8. Mototechna predala za päť rokov už 40 tisíc áut
  9. HubHub spája sily s Neulogy
  10. Na SPU v Nitre vznikla Konfuciova trieda
  1. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s? 23 101
  2. Cestovateľské tipy, kde stráviť Veľkú noc 11 525
  3. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 10 350
  4. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno? 9 191
  5. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 6 167
  6. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 5 811
  7. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu 5 269
  8. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 4 908
  9. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 4 514
  10. Online predplatné na mesiac zadarmo v novej iOS aplikácii SME.sk 3 549