SOCOM II: U.S. Navy Seal – tuleni opäť zasahujú

Po viac než roku sa k nám dostalo pokračovanie titulu, ktorý znamenal revolúciu v žánri vojenských taktických hier. Jedná sa o priame pokračovanie prvého dielu, ktoré je svojmu predchodcovi blízke, ba priam až skoro identické.

Prakticky sa jedná o kópiu so všetkými kladmi i zápormi originálu. Preto odporúčam prečítať si taktiež recenziu na prvý SOCOM.

SOCOM II vás opäť stavia do role veliteľa protiteroristickej jednotky SEAL námorníctva US. S ním budete brániť záujmy USA po celom svete, konkrétne v Albánsku, Alžírsku, Brazílii a Rusku v 12 misiách (3 v každom prostredí). Príbeh hry nie je nepodobný niektorým dielam Toma Clancyho, t.j. vojenský thriller založený na reálnych situáciách. Ak ste si obľúbili svojský humor a drsné príbehy "žabáka" Dicka Marcinka (slovenského Američana, bývalého príslušníka SEAL a zakladateľa protiteroristickej jednotky SEAL 6) zo série Profesionální Válečník (Rogue Warrior), bude pre vás príbeh a atmosféra SOCOM II tým pravým orechovým, či skôr maskáčovým. Pretože to, čo tejto hre dominuje je atmosféra. ATMOSFÉRA, neskutočne realistická, hutná a adrenalínová atmosféra, ktorá vás až po uši ponorí do role veliteľa štvorčlennej jednotky SEAL. Ako to už býva zvykom a v podstate by to malo byť štandardom pri každej hre, je DVD s hrou plné rôznych bonusov, od prehrávača skladieb, možnosti zopakovať si už absolvovanú misiu v inej náročnosti, či prehranie FMV sekvencií. Aj keď tých tu na rozdiel od prvého dielu veľa nenájdete, autori viac použili enginové animácie, čo im schvaľujem. Lepšie vás to totiž uvedie do prostredie a atmosféry misie.

GRAFIKA  7 / 10
Funkčná, na 100% slúžiaca svojmu účelu. Takto by sa dala charakterizovať vizuálna stránka druhého SOCOMu. Prakticky sa opakuje už raz videné v prvom dieli, ale s drobnými vylepšeniami. I keď vás neudrú na prvý pohľad do očí, sú tam. Aj keď v tejto hre nejde o použitie všakovakých grafických serepetičiek, s vizuálnou stránkou budete spokojný. To sa už nedá povedať o niektorých animáciách, ktoré sú vyslovene odfláknutné, napr. pri plazení vidíte ako sa plazíte stále tým istým pohybom, čo je fyzicky neuskutočniteľné.

INTERFACE  8 / 10
Prostredie hry je prepracované do maniakálnych detailov, od vizuálnej stránky animovaného pozadia menu, cez detailne vysvetlené jednotlivé prvky nastavenia až po video briefing každej úlohy misie.

HRATEĽNOSŤ 8 / 10
Oproti jednotke hrateľnosť nedoznala zmien. Velíte štvorčlennej jednotke dokonale vycvičených vojakov, priamo však ovládate iba svoje alter ego, ostatným vydávate príkazy buď hlasom cez USB headset alebo manuálne tlačidlami cez menu. V podstate vás autori vedú k tomu, aby ste boli čo najnenápadnejší, zabíjali potichu, nedali o sebe vôbec vedieť. Každé prezradenie má za následok niekoľkonásobne väčší počet protivníkov. Plíženie, zakrádanie a tichá streľba tu majú svoje opodstatnenie, čo však chýba odnášaniu a ukrývaniu tiel zabitých tangov. Predovšetkým z toho dôvodu, že dosť často len tak z ničoho nič zmiznú, čo vám samozrejme uľahčí prácu. Problémy budete mať pri kontakte s prostredím, najmä pri plazení, občas sa totiž zaseknete pri kontakte s prekážkou a dá vám problém sa vyslobodiť.

MULTIPLAYER
Opätovne, tak ako pri prvom dieli nie je táto kategória hodnotená. Aj napriek tomu, že naši kolegovia zistili, že on-line hranie na PS2 je možné rozbehať aj na Slovensku, vďaka neexistujúcej oficiálnej podpore nie je v našich silách on-line hranie hodnotiť. Aj keď SOCOM II je vo svojej podstate primárne on-line hra. Verím však, že pri recenzii SOCOM III budeme môcť hodnotiť i túto kategóriu.

HUDBA  8 / 10
Presne taká aká má byť. Správne vojenská, motivujúca k hrdinským činom. Dynamický soundtrack reaguje na dianie v hre. Vhodne zvolená hudba má na celkový dojem z hrania nemalý vplyv. A v tomto prípade plní svoj účel dokonale, atmosfére neuveriteľne pomáha.

ZVUKOVÉ EFEKTY  8 / 10
Keďže sa táto hra vydáva za akýsi pseudo realistický vojenský simulátor, pre zachovanie zdania skutočnosti sú nepostrádateľné zodpovedajúce zvukové efekty. Tie sú skutočne perfektné, najmä čo sa týka zvukových efektov zbraní. Pravdepodobne si autori odskočili na víkend na nejakú strelnicu a ponahrávali streľbu z použitých zbraní. To však nie je žiadna novinka, o obdobný dojem autentičnosti sa snažili aj autori Medal of Honor.

NÁROČNOSŤ & INTELIGENCIA  7 / 10  
Náročnosť hry je položená na dosť vysokej úrovni, čo ešte razantným adrenalínovým spôsobom zvyšuje nemožnosť ukladania počas hrania. Dokonca tu nenájdete ani bežne používané a u hráčov pozitívne prijímané checkpointy. Čo najmä pri občasnom vyslovene hlúpom správaní vašich kolegov (hod granátu k vašim nohám, zastrelenie zajatca a pod.) vedie k niekoľkonásobnému opakovaniu každej misie. Musím však povedať, že hranie misie piatykrát nie je o nič menej vzrušujúce ako to prvé. O U.I. vašich kolegov už bola reč, treba však povedať, že v 90% hry sa dá na nich plne spoľahnúť, reagujú pohotovo a takticky, dosť často vám zachránia i život. O U.I. protivníka však radšej pomlčím, ich správanie je totiž do najmenších detailov naskriptované, takže ak vám na prvé dva pokusy misia trvala 1,5 hodiny, na piatykrát ju vďaka skriptom zvládnete v kľude za 30 minút.

ZÁVEREČNÝ VERDIKT 7 / 10
Aj napriek chybám herného enginu ide o perfektné atmosferické predstavenie vojenského taktického thrilleru, ktoré môžeme smelo zaradiť na samú špičku žánru taktických akcií bez ohľadu na platformu (smelo môže konkurovať aj Hidden & Dangerous 2). Žiaľ, oproti prvému dielu prináša dvojka iba minimálne vylepšenia, pričom väčšina chýb zostala zachovaná. Škoda, že pre tých, ktorý jednotku dohrali predstavuje SOCOM II iba obyčajný datadisk, ktorý je však predávaný za plnú cenu. No tým, ktorí doteraz nemali to potešenie veliť jednotke "tuleňov" môžem SOCOM II jednoznačne doporučiť. Škoda len, že SCEE zatiaľ neuviedli do voľného predaja samostatný PS2 headset. Tí, ktorí si zakúpia SOCOM II a budú chcieť ovládať svoj tím hlasovými príkazmi, sú nútení investovať nemalú čiastku buď do pôvodného SOCOMu, alebo do Ghost Recon Jungle Storm, ku ktorým je tento headset priložený.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Rezník z TASR by bol v RTVS pre poslancov schodnejší než Mika

Bývalá šéfka Markízy Zuzana Ťapáková sa po kauze Evka ako kandidátka na riaditeľku RTVS už nespomína.

KULTÚRA

Tajná služba si objednala vraždu. Na film Únos bolo treba odvahu

Politické trilery u nás nevznikajú.

ŠPORT

Spieva si Marleyho, dá si pivo. Ako Sagan trénoval v horách

Sagan sa pripravoval inak ako súperi.

TECH

Akadémia vied má päť slabých ústavov, dva špičkové

Päť ústavov nestojí na pevných základoch.

Neprehliadnite tiež

Ako dávni migranti zmenili Európsku DNA? Prišli len muži a kone

Tretia hlavná migračná vlna zanechala stopu v Európanoch až dodnes.

Akadémia vied má päť slabých ústavov, dva robia špičkovú vedu

Päť ústavov Slovenskej akadémie vied vytvára výskum, ktorý nestojí na pevných základoch, tvrdia výsledky nezávislého auditu.

Nová liečba by mohla napraviť poškodený sluch

Klinické testy na ľuďoch spustia do dvoch rokov.

Polovica internetovej komunikácie už prebieha v šifrách

Plošné špehovanie už nebude jednoduché. Začíname si chrániť aj každodennú rutinu.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  2. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  3. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  4. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  5. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  6. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  7. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  8. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  9. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  10. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 414
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 325
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 337
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 7 057
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 986
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 159
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 013
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 572
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 884
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 566

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop