Onimusha: Warlords - Survival Horror Made in Japan

Dohrajte Silent Hill, odložte Resident Evil, chystajte vedrá na vynášanie čerstvej krvi! Pri hraní tejto akčnej adventúry z krajiny vychádzajúceho slnka objavíte hranicu, kde končí sranda a začína prúser...

Dohrajte Silent Hill, odložte Resident Evil, chystajte vedrá na vynášanie čerstvej krvi! Pri hraní tejto akčnej adventúry z krajiny vychádzajúceho slnka objavíte hranicu, kde končí sranda a začína prúser...

Vo veľkom očakávaní som onoho dňa slávnostne rozbalil štvorcédéčkový balík s hrou, ktorá sa konečne dočkala (po asi 3 rokoch) svojej konverzie z PS na PC. Hororová bola už úvodná inštalácia, ktorá kompletne v japončine prebehla tak hladko, ako nôž po krku metajúcej sa obete. Hrôza, že v prvom menu sa nedá (keď sa to niekomu podarí, zavolajte!) hneď prepnúť na angličtinu, čo ako som kombinoval tie východné hieroglyfy, nešlo to. A po nainštalovaní ma postretlo zopár podobných prekvapení: úvodné menu hry v Japončine, nezrušiteľné (a doooosť dlhé) intro, kompletne japonská azbuka v hre samotnej, problém s vibračným gamepadom atď. Na prvý pohľad zdá sa byť prekérností až-až a naozaj, kto nemá nervy ako McGyver, ľahko zlomí v prvom momente nad hrou palicu. Ale Capcom by si za také nedotiahutie a neoptimalizovanie svojho produktu ani nič iné nezaslúžil. Na druhej strane, hráč by tak prišiel o fajnovú drvičku z prostredia nemŕtvych japončíkov z obdobia starých dynastií...

Dej hry je totiž zasadený do dávnej minulosti (stredovek), kedy sa ešte bojovalo lukmi, oštepmi, či mečmi. Otváracia animačka navodí správnu atmošku nechutnosti a desivosti, napovie, že pôjde o záchranu princeznej a likvidáciu masy ozbrojených zombíkov. Aké orgazmické pocity! Treba sa len prehrýzť znakmi v menu, nahodiť „normálne“ písmená a známejší jazyk, pristať na nekonfigurovateľnosť kláves („escape“ sa mimochodom rovná F9...) a nechať sa vtiahnuť do tejto rozprávkovo desivej gamesky.

Náš hrdina Samanosuke má najprv k dispozícii na úvod len svoju Katanu, ktorú neskôr vystriedajú zbrane, o ktorých tu už reč bola. Zisťujeme, že sejvovať sa dá len pri tzv. magických zrkadlách (u Res. Evil to bol písací stroj) a využívať môžeme rôzne predmety v našom menu (please press backspace!). Zaujímavým oživením v rámci svojho žánru sú v Onimushi duše, ktoré mŕtve beštie zanechávajú. Náš hrdina ich totiž absorbuje a môže sa rozlične apgrejdovať (predmety, zdravie, magická energia).

Onimusha je rozhodne veľmi ambiciózny projekt, ktorý si nájde fanúšikov najmä u náročnejších hráčov. Dobrý príbeh, fantasy prostredie, originálne postavičky, akčnosť – to sú hlavné devízy tejto hry. O všetkom ostatnom sa dočítate nižšie.

GRAFIKA 6 / 10
Len podotýkam, že hráči s väčším nášupom fantázie si môžu pripočítať k hodnoteniu aj hviezdičku. Vtedy sa vizuál hry zmení na potešenie a atmosféra tiež zamak zhustne. Inak – graficky lepšie na tom bol aj staručký Resident Evil 3, priznajme si. Predsa len vek aj pôvod gejmy je cítiť, rozlíšenie 640 x 480 akurát tak šokuje, ale v negatívnom slova zmysle. Našťastie to nie je až také zlé, ako by sa mohlo zdať a renderované prostredia sú celkom vkusne vymyslené a občas aj fajn detailné. Ale k objektívne vyššiemu hodnoteniu to nestačí. Známa „kockatosť“ na okrajoch objektov sa žiaľ nedá prehliadnuť. Lepšie sú na tom špičkové predrenderované animačky, ktoré dokážu celé hranie príjemne oživiť.

INTERFACE 7 / 10
Ovládanie je vyriešené veľmi dobre, príklad by si mohli zobrať konkurenčný tvorcovia podobných žánrov. Pri hrách z pohľadu tretej osoby zvykne robiť problémy najmä kamera, našťastie tu je aj tento problém zvládnutý obstojne. Osobne mi vadilo len čudné prednastavenie niektorých životne dôležitých kláves a ťažkosti s pripojením gamepadu, ktorý som nakoniec musel z USB portu vytiahnuť – po štarte hry nekontrolovateľne začal vibrovať (tvorcovia hry myslia aj nežnejšie pohlavie - pozn. Kordi :). Ešte k tej kamere – réžia je zvládnutá až bravúrne, striedajú sa detaily a celky, niekedy vidíme svojho hrdinu len ako mravčeka medzi mnohými ďalšími, inokedy sa podarí čítať mu z čŕt tváre. A všimnite si ešte v úvode keď prebehne cez most, to nádherné zátišie – úplne ako rukou maľovaný obraz. A že hry nemajú s umením nič spoločné!

HRATEĽNOSŤ 7 / 10
... a mohlo to byť aj viac, nebyť niektorých vážnych nedostatkov (ale možno ich vyrieši nejaký patch). Onimusha si pýta obete z radov hráčov, ktorý sú ochotní rúbať sa temnou krajinou démonov až do noci. Lebo predsa len – hra je napriek občasným logickým zastávkam hlavne akčnou záležitosťou. Ale je to určite zábavnejšie ako napr. Chaos Legion a to nielen ako celková hra, ale aj čo sa týka bojov samotných. Neomrzia (zas až tak dlhá hra to nie je, skôr krátka), lebo sú vcelku efektné a dosť rôznorodé a na počudovanie pri nich treba trochu aj taktizovať – ktorý úder vybrániť, kedy zaútočiť, kedy ustupovať. Je to zábavné a netradičné, s dobrým príbehom a celé to má začarovaný japonský feeling, ktorý istotne mnohých vtiahne do svojej magickej dimenzie.

MULTIPLAYER 
Nepodporuje. No samozrejme.

ZVUKOVÉ EFEKTY 6 / 10
Hra so zvukmi nešetrí, ale ich množstvo a kvalita ani nijako nezaskočí. Na podobné sme zvyknutí, už sme „také“ niekde počuli, ale to nás nemusí urážať. Hlavne, že tu spĺňajú svoj účel a kto hráva horory výlučne po tme a sám doma, nech si to tento krát dobre premyslí...

HUDBA 7 / 10
To už je Iné Kafé! Šikmáci sa nehrajú a brutálny orchester sa pravdepodobne skladal len z členov, ktorých telesná teplota dlhodobo nestúpla nad nula stupňov celzia. A verte, že krv v žilách stuhne aj nejednému odvážlivcovi z radov hernej verejnosti. Kto si zahráva s Onimushou, ľahko na to doplatí... Hudba mi prišla vhodná, len opäť to množstvo skladieb je dosť obmedzené, ale čo s tým, všakže.

NÁROČNOSŤ & INTELIGENCIA 6 / 10
Čo už sa dá čakať od naskriptovaných bubákov? Nič, len to, že sa budú vrhať vpred hlava nehlava, bažiac po našom skalpe. Preto je dobré poriadne si boj natrénovať, obtiažnosť totiž stúpa s postupom v hre a v neskorších fázach dosť prituhuje.

ZÁVEREČNÉ HODNOTENIE 7 / 10
Onimusha je zábavná akčná rezačka pre náročnejších fanúšikov survival hororov s trvanlivosťou dve – tri popoludnia. V tejto vete som obsiahol všetko podstatné a dôležité a ostáva mi pridať len nejaká tá drobnosť na koniec. Takže: buďte trpezlivý a dajte hre šancu, keď sa rozbehne, vie byť fakt zábavná a napínavá a navyše zombie príbehov z prostredia ázijských kultúr máme tak žalostne málo...

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Čo je populizmus a prečo ho možno budeme potrebovať?

Ak ste si mysleli, že viete, čo je populizmus, s najväčšou pravdepodobnosťou ste sa mýlili.

KOMENTÁRE

Sulík sa vyfarbil, ruské noviny ho vytočili

Ruské médiá opisujú údajnú petíciu za vystúpenie Slovenska z EÚ.

PLUS

Trpeli vojaci i rodičia. O šikane na vojenčine vedel aj Husák

Realita Československej ľudovej armády.

ŠPORT

Drastický šport. Prečo Slovenky nezískali medailu

Velez-Zuzulová aj Vlhová jazdia výborne.

Neprehliadnite tiež

Aj Dell vie vyrobiť monitor pre náročného hráča (test Dell S2716DG)

Má maximálne plynulý obraz v hrách, no využijete ho jedine s výkonnými grafickými kartami od Nvidie.

Štyri hry, ktoré vám spríjemnia víkend

Od plánovania hromadnej dopravy cez magické dobrodružstvo, ničenie áut, až po krvavú akciu.

Je kráľ YouTubu fašista, alebo mu médiá nerozumejú?

Felixa Kjellberga sleduje viac ako 50 miliónov ľudí. Teraz ho obvinili, že šíri nenávisť.

Biológovia objavili v mexickej jaskyni mikróby staré 50-tisíc rokov

Podľa vedkyne sú dané mikróby ako stroje času.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  2. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  3. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  6. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  8. Jarné prázdniny pri mori?
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  10. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  2. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  3. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Mesto Medzev v Charte európskych vidieckych obcí
  8. Valentínska nálada v Poluse pokračuje
  9. M.Borguľa vyzýva veľvyslanca USA k urýchlenému odstráneniu plota
  10. Ušetrite s hypotékou viac ako 1 200 eur
  1. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 17 701
  2. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 10 509
  3. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 6 921
  4. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 6 174
  5. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 5 766
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 149
  7. Jarné prázdniny pri mori? 4 032
  8. Jeden z najkrajších interiérov má Meridiana v Prievidzi 3 936
  9. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 3 731
  10. Fakulta manažmentu prepája štúdium a prax cez ďalšie strediská 3 416

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop