SME

Vyhľadávanie na internete pre nesmelých

Jiří Hlavenka: Vyhledávání na internetu (Jak na počítač aneb Příručka pro nás běžné uživatele). Brno, Computer Press, 2003.

Kto dokáže zároveň čítať knihu i pracovať pri počítači? S touto knihou zrejme každý. Vďaka praktickému vreckovému formátu sa ľahko zmestí na stole k vášmu počítaču a keďže má hrebeňovú väzbu, nemusíte používať žiadne záložky - kniha sa vám v priebehu čítania aj tak nezatvorí. Podobné výhody majú všetky praktické príručky zo série Jak na počítač aneb Příručka pro nás běžné uživatele, špecifiká každej z nich sa však, samozrejme, skrývajú v obsahu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ako v úvode vysvetľuje autor, kniha má byť prvým sprievodcom hľadania na internete, nevyžaduje teda vôbec žiadne skúsenosti práce s počítačom. Zvládne ju aj úplný laik, dokonca aj ten, kto sa počítačov či internetu zatiaľ bojí, i keď je najlepšie, ak si všetky rady a návody môžete ihneď vyskúšať a overiť na vašom počítači. Keď si však knihu pozornejšie prelistujete, zistíte, že užitočné rady a tipy v nej nájdu aj pokročilí a pomerne skúsení používatelia internetu.

SkryťVypnúť reklamu

Po stručných základoch vyhľadávania na internete nasledujú návody, ako čo najefektívnejšie zvládnuť obsluhu najvýznamnejších internetových vyhľadávačov (najmä Google), ako vyhľadať a stiahnuť obrázky, hudbu, filmy a softvér bez toho, aby sme porušili autorské práva. Autor ponúka aj konkrétne tipy na webové stránky (české i slovenské), kde hľadať informácie o počasí, cestovaní a najnovšie spravodajstvo. Text je pritom popretkávaný množstvom názorných obrázkov, vtipných kresieb a farebných rámčekov s užitočnými radami. Názvy jednotlivých podkapitol majú často formu otázok: nielen na internete totiž platí, že správnu odpoveď môžete dostať len na správne položenú otázku. Okrem nevyhnutných návodov a pravidiel autor odkrýva aj niektoré tajomstvá zo zákulisia fungovania internetu - vedeli ste napríklad, že na splnenie vašej úlohy používajú internetové vyhľadávače "agentov" či "špiónov"?

SkryťVypnúť reklamu

Hoci autor miestami používa odľahčený štýl, trochu viac humoru by textu rozhodne neuškodilo. Na druhej strane, po prečítaní tejto knihy si môže každý vyhľadať na internete vtipov a humoru, koľko len chce - návod už má.

Autor: ZUZANA HAVROŠOVÁ

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 829
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 554
  3. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 084
  4. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 979
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 655
  6. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 8 539
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 151
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 019
SkryťZatvoriť reklamu