Od webstránok chceme informácie… okamžite

Používatelia internetu chcú stránky, ktoré sa rýchlo načítavajú. Chcú stránky plné užitočných informácií. A chcú mať možnosť personalizovať tieto stránky tak, aby sa k potrebným informáciám dostali čo najskôr.

Také sú výsledky štúdie Jupiter Media Metrix publikovanej začiatkom septembra. Potvrdzujú sa tak výsledky mnohých predchádzajúcich štúdií o tom, čo ľudia chcú od internetu. Jupiter zistil, že 59 percent ľudí by privítalo viac informácií o jednotlivých produktoch. Štyridsať percent by navštevovalo stránky častejšie, keby sa načítavali rýchlejšie. Viac než tretina chce mať možnosť personalizácie stránok. A iba každý piaty má záujem o multimediálne informácie a len 12 percent o prístup ku komerčným aplikáciám cez mobilný telefón.

„Ak chcú firmy čo najefektívnejšie využiť svoje peniaze, mali by sa vyhnúť pridávaniu nových nákladných, najmä multimediálnych služieb na svoje stránky,“ hovorí analytik Cormac Foster z Jupiter Media Metrix. „Najmä maloobchodníci by mali vedieť, že svojich zákazníkov môžu veľmi dobre osloviť aj bez použitia najnovších technológií.“

Od počiatkov internetu je samozrejmosťou, že ľudia majú radi rýchle a informačne bohaté webové stránky. Rýchlosť je kritickým faktorom, ktorý ovplyvňuje intenzitu využívania internetu. Ak ľudia prichádzajú na webovú stránku, nechcú sa po nej len tak bezcieľne potulovať, ale hľadajú informáciu. A nebudú dlho čakať. Najlepšou stránkou je pre nich tá, ktorá žiadaný obsah ponúkne čo najrýchlejšie.

Napriek týmto samozrejmým konštatovaniam sa množstvo technológov, obchodníkov a dizajnérov snaží ľuďom stále ponúkať niečo, o čo nemajú záujem. Obchodovanie cez mobilné telefóny je neúspechom, pretože mrhá časom a peniazmi zákazníkov. Fungovať môže až vtedy, ak dostanete cez mobilný telefón informáciu rýchlejšie a lacnejšie, ako z webovej stránky. Fanúšikovia multimédií predstavujú desivý protipól spiatočníctva: nútia vás využívať najmodernejšie technológie, či ich chcete, alebo nie. Myslia si, že keď je niečo zložitejšie, musí to byť aj lepšie.

Webový server Staples.com je úspešným internetovým obchodom s kancelárskymi potrebami. Úspech dosiahol vďaka tomu, že dáva zákazníkom to, čo oni sami chcú. Znie to ako samozrejmosť, ale množstvo iných stránok robí presný opak.

Tvorcovia webov často robia také stránky, aké majú radi sami. Stránky odzrkadľujú ich zvyky, skúsenosti a schopnosti. Technológovia milujú zavádzanie nových technológií. Pracovníci v marketingu radi prezentujú všetko v obrazoch. Dizajnéri chcú predviesť, čo sa naučili v umeleckých školách. Vravia, že robia stránky pre svojich zákazníkov, ale v skutočnosti ich robia najmä pre seba a pre svojich kolegov.

V Staples.com počúvajú zákazníkov – stanovujú svoje priority podľa ich požiadaviek a neustále sledujú, čo ich návštevníci chcú. Vďaka tomu zvýšili svoje tržby z 94 miliónov dolárov pri štarte v roku 1999 na tohtoročných očakávaných 800 miliónov.

Ako povedal Colin Hynes, ktorý je v Staples.com šéfom „oddelenia použiteľnosti“ (ich služieb): „Načo je webová stránka, na ktorej niekto nemôže okamžite nájsť, čo potrebuje?“

GERRY MCGOVERN,www.gerrymcgovern.com

(Text bol uverejnený v e-mailovom časopise New Thinking, objednať si ho môžete zaslaním prázdneho e-mailu na adresu new-thinking-join-request@list.adventive.com.)

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Nevstupovať. Iba ak zháňate hašiš (reportáž)

Boli sme sa pozrieť na miesto, ktoré funguje ako európsky veľkosklad pre drogy.

BRATISLAVA

Podnájom v Bratislave stojí približne toľko ako hypotéka

Najlacnejšie podnájmy sú v Dúbravke a Karlovej Vsi.

PLUS

Ako vidia nevidiaci v snoch a predstavách

Aj nevidiaci majú predstavy, sny alebo vizuálne spomienky.

Neprehliadnite tiež

Objavili prepojenie medzi autizmom u vnúčat a fajčením v tehotenstve

Deti mali vyššiu šancu prejavovať znaky autizmu, ak fajčila ich babka z matkinej strany.

Fotosyntézu spustili v umelej hmote, čistí vzduch a vyrába čistú energiu

Zariadenie zatiaľ vyskúšali len pri modrom svetelnom spektre.

Vypočítali, ako sa dá cestovať v čase, ale stroj postaviť nevedia

Nový výskum navrhuje matematický model, ktorý umožňuje cestovanie v čase.

Na Marse by ľudia mohli bývať v domčekoch z červených tehál

Inžinieri našli spôsob, ako z červenej pôdy Marsu vyrábať odolné tehly.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  2. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  4. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  5. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  7. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  8. Inteligencia vo všetkom
  9. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  10. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  1. Ako efektívne využiť podlahové kúrenie?
  2. Samsung Galaxy S8: smartfón s výnimočným displejom
  3. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  6. Nové investičné projekty v Schladmingu s výhľadom na zjazdovku
  7. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  8. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  9. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  10. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  1. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 8 022
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 7 294
  3. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 6 888
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy 6 870
  5. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 108
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 5 158
  7. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 5 108
  8. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 4 290
  9. 5 krokov k vlastnému bývaniu 3 233
  10. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť 3 059

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop