Od webstránok chceme informácie… okamžite

Používatelia internetu chcú stránky, ktoré sa rýchlo načítavajú. Chcú stránky plné užitočných informácií. A chcú mať možnosť personalizovať tieto stránky tak, aby sa k potrebným informáciám dostali čo najskôr.

Také sú výsledky štúdie Jupiter Media Metrix publikovanej začiatkom septembra. Potvrdzujú sa tak výsledky mnohých predchádzajúcich štúdií o tom, čo ľudia chcú od internetu. Jupiter zistil, že 59 percent ľudí by privítalo viac informácií o jednotlivých produktoch. Štyridsať percent by navštevovalo stránky častejšie, keby sa načítavali rýchlejšie. Viac než tretina chce mať možnosť personalizácie stránok. A iba každý piaty má záujem o multimediálne informácie a len 12 percent o prístup ku komerčným aplikáciám cez mobilný telefón.

„Ak chcú firmy čo najefektívnejšie využiť svoje peniaze, mali by sa vyhnúť pridávaniu nových nákladných, najmä multimediálnych služieb na svoje stránky,“ hovorí analytik Cormac Foster z Jupiter Media Metrix. „Najmä maloobchodníci by mali vedieť, že svojich zákazníkov môžu veľmi dobre osloviť aj bez použitia najnovších technológií.“

Od počiatkov internetu je samozrejmosťou, že ľudia majú radi rýchle a informačne bohaté webové stránky. Rýchlosť je kritickým faktorom, ktorý ovplyvňuje intenzitu využívania internetu. Ak ľudia prichádzajú na webovú stránku, nechcú sa po nej len tak bezcieľne potulovať, ale hľadajú informáciu. A nebudú dlho čakať. Najlepšou stránkou je pre nich tá, ktorá žiadaný obsah ponúkne čo najrýchlejšie.

Napriek týmto samozrejmým konštatovaniam sa množstvo technológov, obchodníkov a dizajnérov snaží ľuďom stále ponúkať niečo, o čo nemajú záujem. Obchodovanie cez mobilné telefóny je neúspechom, pretože mrhá časom a peniazmi zákazníkov. Fungovať môže až vtedy, ak dostanete cez mobilný telefón informáciu rýchlejšie a lacnejšie, ako z webovej stránky. Fanúšikovia multimédií predstavujú desivý protipól spiatočníctva: nútia vás využívať najmodernejšie technológie, či ich chcete, alebo nie. Myslia si, že keď je niečo zložitejšie, musí to byť aj lepšie.

Webový server Staples.com je úspešným internetovým obchodom s kancelárskymi potrebami. Úspech dosiahol vďaka tomu, že dáva zákazníkom to, čo oni sami chcú. Znie to ako samozrejmosť, ale množstvo iných stránok robí presný opak.

Tvorcovia webov často robia také stránky, aké majú radi sami. Stránky odzrkadľujú ich zvyky, skúsenosti a schopnosti. Technológovia milujú zavádzanie nových technológií. Pracovníci v marketingu radi prezentujú všetko v obrazoch. Dizajnéri chcú predviesť, čo sa naučili v umeleckých školách. Vravia, že robia stránky pre svojich zákazníkov, ale v skutočnosti ich robia najmä pre seba a pre svojich kolegov.

V Staples.com počúvajú zákazníkov – stanovujú svoje priority podľa ich požiadaviek a neustále sledujú, čo ich návštevníci chcú. Vďaka tomu zvýšili svoje tržby z 94 miliónov dolárov pri štarte v roku 1999 na tohtoročných očakávaných 800 miliónov.

Ako povedal Colin Hynes, ktorý je v Staples.com šéfom „oddelenia použiteľnosti“ (ich služieb): „Načo je webová stránka, na ktorej niekto nemôže okamžite nájsť, čo potrebuje?“

GERRY MCGOVERN,www.gerrymcgovern.com

(Text bol uverejnený v e-mailovom časopise New Thinking, objednať si ho môžete zaslaním prázdneho e-mailu na adresu new-thinking-join-request@list.adventive.com.)

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Zdanenie bitcoinu, menej výhodné sporenie. Čo chystá Kažimír

Zdania obchody, keď spotrebiteľ platí za tovar kryptomenami a stavebné sporenie bude ešte menej výhodné.

SVET

Vražda v Kosove ako rozbuška, Srbsko môže stratiť viac

Zabitie politika zo srbskej menšiny môže oddialiť zbližovanie Srbska s Úniou.

SVET

Babiš nedostal dôveru, vládnuť môže roky. Čo čaká Česko?

Český premiér vedel, že hlasovanie o dôvere prehrá.

ŠPORT

Mal smolu i spor s Vůjtkom. Pôjde Nagy na olympiádu?

V mužstve majú byť hráči, ktorí vedia ubrániť oslabenia.

Neprehliadnite tiež

Ryba si vie vďaka génom zahojiť chrbticu. Aj ľudia ich majú

Ľudia a ryby z radu mihuľotvarých mali pred miliónmi rokov spoločného predka.

Čierna diera si dvakrát grgla. Potvrdili, že čierne diery oddychujú

Vzdialená galaxia pomaly požiera svojho vesmírneho suseda.

Vypočujte si pieseň z Hviezdnych vojen zahranú ceruzkou

Matematická rovnica znie ako chytľavá pieseň zo Star Wars.

Tajomstvo kreativity: Čo hovorí veda

Poučenie, ktoré so sebou prináša veda napovedá aj to, ako dosiahnuť vytúženú budúcnosť.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  3. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  2. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  3. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  4. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  5. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  6. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  7. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  8. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  9. Stavebná fakulta STU pozýva na Deň otvorených dverí!
  10. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 16 126
  2. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 8 822
  3. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 4 475
  4. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 950
  5. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 2 407
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 323
  7. Kam do tepla v januári? 2 318
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 063
  9. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa 1 214
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 203