Bratislava 22. septembra (TASR) - Traja najväčší zadávatelia reklamy na Slovensku, telekomunikační operátori Slovenské telekomunikácie, EuroTel a Orange, patria aj na popredné miesta v oblasti sponzoringu. V oblasti športu Orange podporuje najmä slovenskú kanoistiku a Slovenský olympijský výbor (SOV), EuroTel hokejovú reprezentáciu a tenis, ST sú hlavným sponzorom hokejovej extraligy.
Orangeu sú najbližšie vodné športy, ktoré v poslednom období prinášajú Slovensku veľké úspechy. Spoločnosť je generálnym partnerom Slovenských zväzov kanoistiky na divokej vode a rýchlostnej kanoistiky. S pozície generálneho partnera podporuje aj SOV a Slovenský paraolympijský výbor. Jeho konkurent na trhu mobilnej komunikácie EuroTel sa taktiež zaujíma o vodný šport - podporuje azda najúspešnejšiu slovenskú individuálnu športovkyňu Martinu Moravcovú. Zároveň je generálnym partnerom Slovenského zväzu ľadového hokeja a partnerom Slovenského tenisového zväzu.
Aj ST sa orientujú na hokej, a to v pozícií generálneho partnera Slovenskej hokejovej extraligy. Oproti vlaňajším 16,5 milióna Sk, tento rok, po bronzovej medaile slovenských hokejistov na MS, ST prispejú na extraligu 18,15 milióna Sk. Je zaujímavé, že pohľad ani jedného z operátorov sa neupiera na najznámejšiu kolektívnu hru na svete, futbal.
Operátori sú aktívni aj v oblasti charitatívnych zbierok a filantropií. Všetci traja sa zapojili do zbierky Hodina deťom, EuroTel s Orangeom do zbierky na vybavenie Jednotiek intenzívnej starostlivosti pod názvom Ostrovy života, ST s Orangeom boli aktívni v zbierke Konto bariéry.
K ďalším aktivitám patrí celoročná spolupráca EuroTelu so Zväzom sluchovo postihnutých a Záchrannou horskou službou. Prostredníctvom projektu Easy Esemesej sa snaží EuroTel podporiť dostupnosť internetu, ako aj zvýšiť kreativitu žiakov základných škôl. Orange sa okrem už spomínaných aktivít realizuje aj v akcii Deň narcisov, či zbierke na záchranu Trenčianskeho hradu. Verejnosti je známa aj úspešná akcia "Tri milióny udržia vaše nápady nad vodou", keď spoločnosť prerozdelila spomínanú čiastku medzi viacero jednotlivcov a organizácií, ktorí prišli s originálnymi nápadmi na trávenie voľného času predovšetkým mladých ľudí. ST zasa vytvorili Linku záchrany a Linku dôvery Nezábudka, pričom hovory na ne sú za zvýhodnenú tarifu. Na prevádzku týchto liniek ST vyčlenili v tomto roku sumu 2,7 milióna Sk. K ich ďalším aktivitám patrí azylový dom Maják, projekt Infovek zameraný na vzdelávanie pedagogických a odborných pracovníkov v oblasti IT, či informačné kampane "Bývanie v Bratislave" a "www.rozhodni.sk".
V oblasti kultúry ST podporili filmový festival Artfilm v Trenčianskych Tepliciach a premiéru Hamleta v obnovenom divadle Aréna. Orange umožnil obyvateľom Slovenska pozrieť si filmy vo formáte 3-D v kine IMAX a Eurotel je partnerom golfového ihriska na Táľoch.
Všetci traja operátori sa okrem vyššie spomínaných aktivít realizovali aj v mnohých ďalších akciách určených najmä pre mladých ľudí, či už v oblasti rozvoja internetu, trávenia voľnočasových aktivít, vzdelávania alebo pomoci chorým a postihnutým.