• Internet
  • TAHAJ.SME.SK
  • RECENZIE

• Načítavam, moment...
    Momentálne nie ste prihlásený
    Táto diskusia je moderovaná. Nové príspevky sa zobrazujú až po schválení moderátorom diskusie. Viac informácií

Naklonovali človeka? Najväčší podfuk v dejinách modernej vedy (Späť na článok)

Hodnoť:   mínus indicator plus

Aj vo vede sa pokusy o podvod občas objavia.( Spomínam si na Rusku Oľgu Borisovnu Lepešinskú a na jej objav "vzniku buniek z nebunkovej živej hmoty"...)Ale každý tento pokus o podvod býva pomerne rýchlo odhalený, pretože vedci v rôznych kútoch sveta pracujú na podobných/rovnakých problémoch a pokúšajú sa experimenty overiť opakovaním. Aj vo vede je konkurencia! Konspiračné teórie o FF, utajujúcich nové lieky, atď. sú preto veľmi nedôveryhodné.

Hodnoť:   mínus indicator plus

tak tak, veda ma vyhodu sebakorekcie, kedze opakovanie pokusov inych je zvacsa startovacou ciarou v badani, co ma za nasledok zbavovanie sa nereprodukovatelneho (tie prace nebudu citovane, a teda zapadnu prachom) alebo naopak, presadzovanie reprodukovatelneho (tym sa potvrdi pravost/skutocnost javu, ktory skumam). Prichadza mi napr na um Jan Schoen s jeho fakt hviezdnou karierou publikovania v prestiznych vedeckych casakoch ako Nature/Science.

Hodnoť:   mínus indicator plus

Pokial vedome klamal, oklamal len sam seba... uz nikdy mu nikto neuveri aj keby naozaj aj nieco dosiahol...

Hodnoť:   mínus indicator plus

Precital si aspon clanok? Lebo zjavne mu veria.

Hodnoť:   mínus indicator plus

Precital, aj ked len povrchne sa priznam..

Hodnoť:   mínus indicator plus

V clanku nie je jasne napisane preco vajicka od studentiek su neeticke. Preco je nepripustne ze tu studentku sam odviezol na kliniku? A navyse sa zda ze ho vedecka komunita cituje.

Komunita ho cituje

:-)
    Aj u nas to tak funguje a je na tom dokonca zalozene hodnotenie vedy: Napises blud, zlu teroriu, pripadne sfalsujes vyskum a ked sa na to pride, tak ta cituju - aby poukazali na to, ze tadialto nie, alebo, ze nieco nefunguje. Napriek tomu, ze ide o "negativne" ohlasy, stale sa zbieraju ako "plusove body".
    Hodnotene vedy v SK (a v mnohych castiach strednej a vychodnej Europy) este neobjavilo, ze okrem "like" existuje aj "dislike" :-)

Hodnoť:   mínus indicator plus

"Potvrdzujú sa staršie domnienky, že slávna línia ľudských buniek nevznikla žiadnym klonovaním, ale pravdepodobne partenogenézou, procesom, keď sa z vajíčka začne utvárať embryo bez toho, aby k tomu prispela spermia."

Myslel som, ze pri klonovani ide prave o jedincov, ktori vzikli bez prispevku spermie z vajicka, ktoremu odobrali jadro a vlozili don jadro z inej (nepohlavnej) bunky, cim vznikol jedinec identicky s darcom onej nepohlavnej bunky, t.j. klon.