MOUNTAIN VIEW, BRATISLAVA. Na počítači to považujeme za samozrejmosť. Pridáme do prehliadača niektorý z doplnkov a reklama je preč.
Podobný prístup by užívatelia podľa BBC mohli zažiť aj na tabletoch a smartfónoch. Firma AdBlock teraz čaká na schválenie svojho prehliadača v repozitári Google Apps, aby ho mohla ponúknuť širokej verejnosti. Vychádza z otvoreného kódu Firefoxu a technológia filtrovania je jeho zabudovanou súčasťou.
Spoločnosť sa k tomuto kroku uchýlila po tom, čo Google pred časom zamietol jej doplnok, ktorý mal podobu aplikácie. Tá filtrovala a upravovala dátovú prevádzku pri použití ľubovoľného prehliadača, pretože systém rozšírení a doplnkov na mobilnej platforme nie je ucelený.
V prípade, že Google nový prehliadač neschváli, majú vývojári pripravený záložný plán. Obávajú sa, že pre silný dopyt po mobilnej reklame Google nesprístupní verejnosti ani túto alternatívu. Tvorcovia softvérov a webov sa spoliehajú na príjmy, ktoré im pomáhajú financovať prevádzku.
AdBlock vo svojej súčasnej podobe na stolových počítačoch necháva zobrazených približne štyristo reklamných položiek, z ktorých iba niektoré financujú firmy paušálom, aby obišli tento filter. Pravidlá sú však nastavené tak, aby šlo iba o delikátne formy reklamy, ktoré nie sú na obtiaž používateľom.
V krátkom časovom horizonte má prísť aj riešenie pre platformu iOS od Apple.