Každý technologický startup zákazníkom a investorom tvrdí, že chce zmeniť celý svet. Takmer všetky klamú. O svete nikdy nerozmýšľali a ich novinky nehľadajú riešenia veľkých problémov, ktoré by z firmy spravili miliardový biznis.
Ak spoločnosť hľadá spôsob, ako nájsť najlepšiu kávu v meste, nezlepšuje svet, ale len biznis s kávou. Keď mantru o záchrane sveta hovorí miliardár Elon Musk, treba ho počúvať. Nehovorí totiž o výrobkoch, ale o nevyriešených problémoch.
Najdôležitejšie technologické firmy nevznikli okolo produktov, ale okolo základných problémov ľudí. Ford v jadre riešil potrebu presunúť sa z miesta na miesto a vedel rýchlo vyrobiť veľké množstvá vecí.
HP a Microsoft v skutočnosti nepredávali elektroniku a operačné systémy, ale novú schopnosť spracovať informácie. Google potom našiel spôsob, ako hŕbu informácií sprístupniť a spraviť užitočnou.
Naozaj významné technologické firmy našli nové riešenie problémov takých základných, že o nich nikto skutočne nerozmýšľal. Minulý týždeň sa medzi tieto firmy zaradila energetická spoločnosť Tesla.
Jej šéf Elon Musk chce od základov zmeniť spôsob, akým ľudia získavajú energiu. Môže sa mu to podariť.
Svet na baterku
Tesla minulý týždeň predstavila veľkú batériu pre domácnosti. Približne sto kilogramov vážiace zariadenie pripomína elegantný boiler. Za 3500 dolárov poskytne jednoduchú možnosť, ako si uložiť desať kilowatthodín (kWh) elektrickej energie. Pre firmy ponúka väčšie a drahšie zariadenia s desaťnásobnou kapacitou.