MOUNTAIN VIEW, BRATISLAVA. Jeden mobil a v ňom dvojica digitálnych životov s úplne odlišnými pravidlami. Ten prvý, prísne pracovný a pod kontrolou podnikových špecialistov, druhý bez obmedzení, ako sme zvyknutí dnes.
Takto vyzerá nový Android for Work, ktorým chce Google osloviť firmy, čo sa doposiaľ Androidu pri budovaní svojich infraštruktúr vyhýbali z obáv o nedostatočné súkromie, bezpečnosť či kontrolu. Google na novinke spolupracoval s takmer tromi desiatkami partnerov, ktorí už čoskoro prídu na trh s finálnym produktom.
Androidu sa v podnikovom prostredí príliš nedarilo. Firmy, ktoré boli zvyknuté na BlackBerry, považovali spotrebiteľské operačné systémy za príliš jednoduché. Vyhýbali sa ich nasadeniu. To by sa však mohlo zmeniť.
Podľa agentúry Reuters nie je Andorid for Work iba technológiou, ktorá delí v mobile jeho úložisko, aplikácie a nastavenia na dve samostatné časti.
Ponúka priestor na používanie silného šifrovania, využíva samostatný repozitár aplikácií a prichádza s pravidlami, ktoré sa podobajú na rodičovský zámok. Popri tom nechýba možnosť vzdialenej správy – či už ide o aktualizáciu aplikácií, zmenu nastavení či úpravu kontaktov. Nad tým celým stojí množstvo aplikácií určených na obchod a podnikanie.
Partnermi pri vývoji boli firmy ako Adobe, Box, Citrix či Cisco, z výrobcov hardvéru HTC, Motorola či Samsung. Všetko bude bežať na systémoch Androild 5.0 Lollipop a vyššie, súčasne však pribudne riešenie pre staršie verzie mobilných systémov.
Aký obchodný model bude s podnikovým riešením spätý, zatiaľ nie je zrejmé. Dá sa však očakávať, že namiesto zbierania používateľských návykov a reklamy sa všetko bude točiť okolo platených služieb a nástrojov.