WASHINGTON. Praktická a staromódna tlačidlová klávesnica roky odlišovala telefóny BlackBerry od elegantných dotykových obrazoviek iPhonov a ďalších telefónov.
Zariadenia si vďaka nej získali oddaných zákazníkov vo firmách aj štátnych úradoch.
Na svojom vrchole v roku 2009 mali pod palcom telefóny BlackBerry podľa údajov firmy International Data približne pätinu celého trhu s inteligentnými telefónmi.
Odvtedy však firma z kanadského Ontária podiel stráca. Vytláčajú ju konkurenčné modely Applu či Samsungu a čoraz rozšírenejší zvyk firiem umožňovať zamestnancom prístup k pracovnej pošte cez osobný telefón.
Nie zariadenia, ale softvér a služby
Minulý rok klesol podiel BlackBerry približne na pol percenta. Trh podľa údajov IDC viedli Samsung s 23,7 percenta a Apple s podielom 11, 7 percenta.
Nový cieľ BlackBerry je podľa prevádzkového riaditeľa firmy Martyho Bearda „inováciami obísť realitu“, ktorou je fakt, že zákazníci už uprednostňujú telefóny od iných výrobcov.
„V odvetví panuje presvedčenie, že podporujeme iba zariadenia BlackBerry,“ povedal Beard. Zároveň dodal, že softvér firmy už v súčasnosti beží na mnohých operačných systémoch.