MENLO PARK, BRATISLAVA. Ak chcete osloviť mládež, potom by ste ju mali hľadať inde, no nie na Facebooku.
Vyplýva to z demografických trendov, ktoré sociálna sieť zaznamenáva už od roku 2013.
Kým počty používateľov vo vekovej kategórii od 13 do 17 rokov klesli v roku 2012 na 95 percent pôvodného stavu, v roku 2013 to bolo na 94 percent a v tomto roku dokonca na 88. Analytici očakávajú, že takýto vývoj bude pokračovať i naďalej.
Podľa magazínu The Verge mládež odchádza tam, kde má viac súkromia. Nie je dôležité mať archív všetkého, čo sa systémom premelie, ale byť v nepretržitom kontakte. A práve tu vedú aplikácie a služby na online komunikáciu. Bez ohľadu na to, kto je ich prevádzkovateľom.
Je to ako používať funkcie blízke mobilom, avšak cez internet, bez drahých poplatkov mobilných operátorov. Drobný nárast používateľov z rovnakej vekovej skupiny však hlási aj Twitter.
Facebook zatiaľ mládeži neponúkol služby a prostredie, ktoré by vnímali špecifiká tejto cieľovej skupiny. Je prirodzené, že málokto z nich túži po tom, aby zdieľal svoj virtuálny život s rodičmi či príbuznými. A viesť dvojicu profilov iba pre oddelenie užšieho a širšieho súkromia, nedáva zmysel. Aplikácie a služba nie sú tak nastavené, aby to bolo pohodlné.
Horúcimi kandidátmi pre mládež sú WhatsApp a Instagram.