SME

Mladí opúšťajú Facebook, používajú alternatívy

Facebook čelí zmene demografie, opúšťajú ho mladí používatelia.

MENLO PARK, BRATISLAVA. Ak chcete osloviť mládež, potom by ste ju mali hľadať inde, no nie na Facebooku.

Vyplýva to z demografických trendov, ktoré sociálna sieť zaznamenáva už od roku 2013.

Kým počty používateľov vo vekovej kategórii od 13 do 17 rokov klesli v roku 2012 na 95 percent pôvodného stavu, v roku 2013 to bolo na 94 percent a v tomto roku dokonca na 88. Analytici očakávajú, že takýto vývoj bude pokračovať i naďalej.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Podľa magazínu The Verge mládež odchádza tam, kde má viac súkromia. Nie je dôležité mať archív všetkého, čo sa systémom premelie, ale byť v nepretržitom kontakte. A práve tu vedú aplikácie a služby na online komunikáciu. Bez ohľadu na to, kto je ich prevádzkovateľom.

SkryťVypnúť reklamu

Je to ako používať funkcie blízke mobilom, avšak cez internet, bez drahých poplatkov mobilných operátorov. Drobný nárast používateľov z rovnakej vekovej skupiny však hlási aj Twitter.

Facebook zatiaľ mládeži neponúkol služby a prostredie, ktoré by vnímali špecifiká tejto cieľovej skupiny. Je prirodzené, že málokto z nich túži po tom, aby zdieľal svoj virtuálny život s rodičmi či príbuznými. A viesť dvojicu profilov iba pre oddelenie užšieho a širšieho súkromia, nedáva zmysel. Aplikácie a služba nie sú tak nastavené, aby to bolo pohodlné.

Horúcimi kandidátmi pre mládež sú WhatsApp a Instagram.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame
  2. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  3. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne?
  4. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov
  5. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  6. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  7. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky?
  8. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  1. Skládky nechceme, no moderných riešení sa obávame
  2. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú
  3. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne?
  4. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh
  5. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov
  6. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Šetrite náklady s elektromobilom
  7. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  8. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky?
  1. Rozhovor: Slováci mohli žiť v Pacifiku. Štefánik im kúpil ostrov 17 063
  2. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 7 605
  3. Slovenskí učitelia vyvinuli aplikáciu, ktorá šetrí hodiny práce 6 012
  4. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky? 4 353
  5. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri 3 790
  6. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava! 2 102
  7. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v neznámom Bahrajne? 1 930
  8. Jeden stavbár, druhý mikrobiológ. Bratia zvalcovali trh 1 511
SkryťZatvoriť reklamu