MENLO PARK, BRATISLAVA. Instagram sa scvrkol, zmizli z neho milióny používateľských účtov. Nie však kvôli hackerom alebo masovému odlivu fanúšikov služby, ale pre veľké upratovanie. Vývojári vypli účty, za ktorými nestáli skutoční používatelia.
Týmto krokom sa rozhodli bojovať proti obchodu s fiktívnymi fanúšikmi. Z večera do rána tak niektorým hudobníkom, hercom či televíznym hviezdam spadli počty fanúšikov takmer na polovicu. Stratiť tri či štyri milióny fanúšikov nie je nič výnimočné.
Podľa BBC sa čistenie dotklo i samotného účtu Instagramu, ktorý prišiel o viac ako 18 miliónov fiktívnych fanúšikov. Aby boli umelé identity presvedčivé, tvorcovia ich vždy zapájali do existujúcej siete skutočných účtov. To mohol byť i tento prípad.
Instagram svojich používateľov pred týmto krokom varoval mesiac vopred. Finálny počet účtov po veľkom triedení zastal na počte 300 miliónov mesačných používateľov.
S odstupom času sa ukazuje, že keď Facebook v roku 2012 kúpil službu za 1 miliardu dolárov, urobil rozhodnutie, ktoré sa mu vyplatilo. V tej dobe nik netušil, že by hodnota spoločnosti mohla vzrásť na 35 miliárd.
Podľa magazínu The Verge nahrádza nový odhad hodnoty firmy informáciu o 19 miliardovej hodnote z nedávnej minulosti. Rastový potenciál doposiaľ nebol vyčerpaný, Citigroup odhaduje, že Instagram generuje pre Facebook ročné príjmy vo výške 2 miliárd USD.