SAN FRANCISCO, BRATISLAVA. Yahoo sa stáva pre Mozillu novým strategickým partnerom pre vyhľadávanie. Od decembra sa začnú používateľom v USA zobrazovať výsledky vyhľadávaní v novom používateľskom rozhraní služby. To pripravuje firma tak, aby od začiatku vzbudzovalo dôveru u tých používateľov, ktorí doposiaľ tento vyhľadávač nepoužívali.
Doterajší partner Google má na americkom trhu 67 percentný podiel a zvyšok si delí Microsoft s 20 percentami a Yahoo s 10. To by sa mohlo v blízkej dobe zmeniť i napriek tomu, že jedničkou medzi internetovými prehliadačmi v krajine je Chrome.
Firefox je však základnou výbavou mnohých značkových notebookov a počítačov, na ktorých je predinštalovaný v rámci zmlúv a dohôd priamo výrobcami.
Podľa BBC pre ruský trh avizovala Mozilla partnerstvo so silným domácim Yandexom, na čínskom trhu bude partnerom Badoo. Čo môžu od decembra očakávať používatelia z Európy nie je známe.
Firefox zaistí prístup k výsledkom vyhľadávanie vždy vtedy, ak používatelia vpíšu do políčka s adresou slová namiesto konkrétnej URL adresy.
Prehliadač navyše smeruje do tohto políčka používateľov aj vtedy, ak sa na novej záložke automaticky otvorí používateľské prostredie vyhľadávača. Kurzor jednoducho skočí do tohto riadku.
Toto správanie prehliadača možno zmeniť a je v moci každého používateľa, aby nastavenie vyhľadávania zmenil v prospech svojich zvyklostí. Yahoo očakáva od tohto kroku nielen prílev nových používateľov, ale aj posilnenie postavenia na trhu.
Na domácom trhu sa výsledky vyhľadávania v porovnaní s lídrom Google nelíšia tak intenzívne, ako je tomu napríklad u nás. Ak budete v Yahoo vyhľadávať informácie v slovenčine, Google bude omnoho presnejší a užitočnejší.