NEW YORK, BRATISLAVA. Je to útok, proti ktorému neochráni firewall ani antivírusový softvér.
Hackeri sa začali zameriavať na VoIP telefónne ústredne malých podnikov, aby ich zneužili na zarábanie peňazí. Nechávajú ich vytáčať drahé spoplatnené linky v Gambii, Somálsku či Maledivách, aby sa o zisk podelili s miestnymi prevádzkovateľmi.
Podľa denníka New York Times iba v minulom roku uskutočnili podvodné volania v celkovej sume 4,73 miliárd dolárov.
Kým veľké podniky majú na svojich ústredniach nastavené prísne filtre ktoré vymedzujú prípustné telefonické spojenia, menšie firmy sa musia spoliehať na výbavu, ktorú do ústredne zabudoval jej výrobca. A práve k nimi si hackeri našli cestičku.
Zneužívajú bezpečnostné chyby a nesprávne nastavenia, aby získali vzdialený prístup k ich službám. Tie potom automaticky obsluhujú softvérové roboty, ktoré sa snažia vyťažiť z útoku čo najviac.
VOiP ústredne sú populárne vo firmách, ktoré pôsobia na niekoľkých miestach súčasne. Vďaka nim môžu pobočky komunikovať s minimálnymi nákladmi a volania do sietí operátorov možno optimalizovať tak, aby boli účty čo najnižšie.
Na ohromné výšky škôd a rastúci trend upozornila odvetvová skupina Communications Fraud Control Association, ktorá združuje telekomunikačných operátorov a právne agentúry.