MOUNTAIN VIEW, BRATSLAVA. Google kúpil ďalšiu firmu, ktorá má internetovej firme priniesť nové technológie. Tentokrát sa stala predmetom získal vývojárov softvéru na analýzu fotografií JetPac.
Poznať ju budú používatelia mobilnej aplikácie, ktorá využíva prvky umelej inteligencie na to, aby zo snímok ulíc zo sociálnych sietí vytvárala turistických sprievodcov pre návštevu miest a metropol. Algoritmy analyzujú dojmy a postrehy používateľov a spájajú ich s konkrétnymi fyzickými miestami.
To by mohlo pomôcť firme Google pri rozširovaní svojich mapových služieb. Tie sa v posledných rokoch stapi záchytným bodom, ktorý im pomáha zorientovať sa v neznámom prostredí s predstihom.
Google by mohol funkcie využiť nielen na tvorbu popisiek ku konkrétnym objektom v uliciach, ale aj na smerovanie interaktívnej reklamy. Kým Google ešte o prevzatí spoločnosti neinformoval, JetPac svoju mobilnú aplikáciu stiahla z obchodov s aplikáciami a na svojom webe publikovala informáciu o uskutočnenom obchode.
Google – rovnako ako ostatní technologickí lídri – v posledných piatich rokoch intenzívne investuje do nákupu nových technológií a vývojárskych tímov. Občerstvuje tak technologické jadro firmy. Táto stratégia tiež podchytáva nových konkurentov.
Napísali v magazíne FirstSpot.