SME

Tor mal chrániť anonymitu na internete, možno vyzradil ľudí

Päť mesiacov mohli útočníci špehovať používateľov siete, aby odhaľovali ich identitu a sledovali ich dáta.

(Zdroj: REPROFOTO - SME)

PITTSBURGH, BRATISLAVA. Je to útok na anonymitu a komunikáciu, aký doposiaľ nemá v histórii siete Tor obdobu. Bezpečnostní analytici odhalili podozrivé aktivity, ktoré umožňovali útočníkom takmer pol roka odhaľovať identitu používateľov a prehliadať dáta, ktoré sieťou prenášali.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Alexander Volynkin a Michael McCord z Carnegie Mellon University dlhodobo analyzovali nezvyčajné dianie v anonymnej sieti.

Narazili na početnú skupinu serverov, ktorá zneužívala nedostatky komunikačného protokolu, aby smerovala tok dát podľa svojich vlastných pravidiel. Prideľovanie vstupných a výstupných uzlov, ktoré malo prebiehať pre bezpečnosť siete náhodne, sa konalo organizovane a s cieľom prevziať kontrolu nad dátami.

SkryťVypnúť reklamu

Odhaduje sa, že doposiaľ neznámi útočníci nastrčili do siete 115 výkonných serverov s rýchlou dátovou konektivitou, čím dosiahli 6-percentné zastúpenie v celkovej infraštruktúre siete.

Chybu zaplátali

Kým vstupné uzly majú vedomosť o tom, aká je IP adresa účastníka siete, koncové uzly majú prístup k nešifrovaným dátam, ktoré používatelia prenášajú. So servermi na jednej i druhej strane infraštruktúry sa celá anonymná trasa stáva neúčinnou.

Vývojári siete upravili jej fungovanie 4. júla, keď sa im na základe indícií od bezpečnostných analytikov podarilo odhaliť taktiku, ktorú útočníci používali pre manipulovanie dátových spojení. Za dlhý čas pôsobenia však mohli nazbierať ohromné množstvo dát. Kto za útokom stojí, však nie je jasné.

Tlak rastie

Tor je anonymná sieť, ktorá vznikla pod hlavičkou Námorného výskumného laboratória USA a dodnes jej vývoj financuje americká vláda sumou, ktorá sa ročne blíži k hranici 2 miliónom dolárov.

SkryťVypnúť reklamu

Dáva slobodu a priestor aktivistom, disidentom, no prilákala aj kriminálnikov, ktorí si v anonymnej sieti vybudovali zázemie pre svoj obchod.

Súčasne je však tŕňom v oku vládnym agentúram, ktorým sťažuje sledovanie internetovej komunikácie. Dlhodobo hľadajú cesty, ako prelomiť anonymitu a získať prehľad o tom, čo sa deje za oponou Toru.

Napísala britská BBC.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 430
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 549
  3. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 11 249
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 031
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 778
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 569
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 073
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 193
SkryťZatvoriť reklamu