MOUNTAIN VIEW, BRATISLAVA. Google zúročuje svoje skúsenosti pri triedení doručenej pošty do skupín a prichádza s novinkou. Chce pomôcť používateľom získať kontrolu nad správami, ktoré prichádzajú s reklamnými a obchodnými ponukami.
Postupne nasadzuje tlačidlo, ktoré sa postará o odhlásenie ich odberu. Nie však tradičnou cestou cez odhlasovací proces doručovacích zoznamov, ale odoslaním žiadosti o ukončenie zasielania priamo firme, ktorá s ponukou prichádza.
V praxi to vyzerá tak, že raz kliknete a máte pokoj. Bez toho, aby vás odosielateľ otravoval ďalšími potvrdzovacími správami.
Doposiaľ museli ľudia na internete hľadať na konci e-mailovej správy slovíčko Unsubscribe a prechádzať manuálne odhlasovacím procesom. V mnohých správach dokonca možnosť odhlásenia chýbala. Teraz je tlačidlo navrchu a odhlasovanie prechádza do réžie firmy Google.
To, čo sa pre koncových používateľov javí ako úžasný nástroj, môže potrápiť firmy, ktoré takéto ponuky rozosielajú. Počet ich odberateľov sa scvrkne tým, že odhlasovací proces dostane jednotný formát. Prídu tak o pasívnych prijímateľov, ktorí doposiaľ nemali jasno v tom, ako sa takýchto správ zbaviť.
Podobné obavy sa však objavili už v čase, keď Google nasadil tlačidlo pre nahlasovanie nevyžiadanej pošty. Firmy sa tiež obávali, že sa z rovnakého dôvodu dostanú na zoznam odosielateľov spamu. Nestalo sa tak.
Postoj firmy Google je zrejmý. „Chceme ľudí vybaviť nástrojmi, ktoré im umožnia rozhodnúť sa, ktorú poštu chcú dostávať a ktorú nie,“ píše sa vo firemných materiáloch.
Napísali na serveri ITWorld.com.