SME

Na YouTube ľudia podvádzajú, Google sa chce brániť

Firma chce brániť svoju reputáciu pri predaji reklamy, ktorú vkladá do videoklipov.

MOUNTAIN VIEW, BRATISLAVA. Predávajú kliknutia, podvádzajú rôznymi trikmi pri podsúvaní webových stránok a skrývajú prehrávané videá, aby umelo zvyšovali počet ich pozretí. Google, ktorý o probléme už dlhšiu dobu tuší, sa rozhodol skoncovať s nafukovaním sledovanosti na YouTube.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dôvodom je dôvera inzerentov. Tí chcú istotu, že reklamu, za ktorú si vo videách zaplatili, ľudia skutočne uvidia. Na podobné podvody preto reagujú citlivo.

Google tvrdí, že pripraví mechanizmus, ktorý bude opakovane preverovať záznamy o sledovanosti videí. Aby odhalil tie, pri ktorých podvodníci využívali rôzne techniky pre skreslenie údajov.

SkryťVypnúť reklamu

To by mohlo zamotať rebríčky popularity a sťažiť fungovanie podvodníkom. Odborníci dosiaľ odhalili štvoricu najčastejších podvodov, pri ktorých sa opakuje podobný scenár:

  • Existuje čierny trh, na ktorom si možno prezretia videí zakúpiť. Útočníci zväčša využívajú škodlivý kód a svoje botnety na to, aby vytvorili fiktívne prehrávanie.
  • Podvodníci využívajú rôzne prvky na to, aby oklamali návštevníkov svojej stránky. Tí kliknú na spustenie prehrávania videa vždy, keď chcú kliknúť na niektorý z aktívnych prvkov stránky.
  • Prehrávané videá ukrývajú vo vyskakovacích oknách pod oknom internetového prehliadača. Videá sa opäť spustia bez toho, aby to používateľ chcel.
  • Do frekventovaných webov vkladajú presmerovania, ktoré cestou k odkazu spustia aj video, pri ktorom treba zvýšiť sledovanosť.

S týmto všetkým by mal byť koniec. Google chce opraviť chyby, ktoré doposiaľ prehliadal, pretože naň nik nevyvíjal nátlak pre nápravu. Znamená to však nielen vývoj ochranných prvkov, ale aj strojový čas, ktorý bude potrebné pre preverenie ohromného množstva dát.

SkryťVypnúť reklamu

YouTube mesačne obslúži viac ako 1 miliardu používateľov, ktorí si prezrú 6 miliárd hodín videoobsahu.

Napísali na serveri BBC.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  5. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  6. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  7. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  8. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  1. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  2. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii
  3. Zlatý sen vo vzduchu
  4. Sapara a Nagy povzbudzovali malých futbalistov a futbalistky
  5. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  6. Pozvánka, ktorá sa neodmieta: oslávte 25 rokov s Kauflandom
  7. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  8. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia
  1. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 8 024
  2. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 5 603
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 5 526
  4. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 5 487
  5. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 041
  6. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 897
  7. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 2 809
  8. Slováci posielajú na MS mladíkov. Kedy hrajú a kde ich sledovať? 2 219
SkryťZatvoriť reklamu