SAN FRANCISCO, BRATISLAVA. Kliknete na odkaz #povoden2013 a okamžite budete mať prehľad o tom, čo píšu používatelia na Facebooku o záplavách. Bez toho, aby ste museli použiť funkciu vyhľadávania a prácne začali triediť výsledky.
Facebook po dlhom očakávaní prichádza s funkciou hashtagov, ktoré preslávili sociálnu sieť Twitter. Práve vďaka nim je možné poprepájať príspevky všetkých používateľov týkajúce sa rovnakej témy.
„Facebook vďaka tejto novinke poskytne širší pohľad na to, čo sa deje,“ píše firma vo svojom ohlásení funkcie, ktorá bude od dnes dostupná pre používateľov.
Hashtagy sa stali natoľko populárne, že ich používajú takmer všetky moderné služby – Pinterest, Tumblr, Google+, Instagram či iné.
Výhodou hashtagov na Facebooku je, že nemusíte byť v priateľskom vzťahu s ostatnými používateľmi. Po kliknutí na kľúčové slovo sa chronologicky za sebou zobrazia všetky príspevky v sociálnej sieti, či už sa nachádzajú na nástenkách používateľov, alebo stránok.
Staronový prvok pomôže zvýšiť dynamiku siete a pridať jej nový informačný rozmer. Vývojári však upozorňujú na to, že i pri hashtagoch je dostupný systém pre obmedzenie viditeľnosti príspevkov. Kto bude chcieť, bude ich smieť obmedziť iba na vopred určenú skupinu používateľov.
„Myslím si že si uvedomili úspech tohto konceptu na Twitteri a tak nebol žiadny dôvod, aby sa podobnou cestou nevydali aj oni,“ hovorí o Facebooku Andrew Frank, analytik pre sociálne siete agentúry Gartner.
Očakáva sa, že hashtagy by sa mohli stať aj atraktívnym nástrojom pre umiestňovanie inzercie, cielenej na obsah príspevkov.
Informovala o tom britská BBC.