REDMOND, BRATISLAVA. Microsoft stratil cit pre inovácie a spotrebiteľom ponúka tovar, na ktorý nereagujú. Ukazujú to štatistiky predaja jeho produktov. Dodnes sa nepredalo viac ako 60 miliónov licencií systému Windows 8.
Znamená to, že Osmička je nainštalovaná iba na dvoch počítačoch zo sto a tempo nárastu trhového podielu sa bude spomaľovať. Uplynula totiž lehota, počas ktorej Microsoft ponúkal aktualizáciu na Osmičku za zvýhodnenú cenu. Už niekoľko dní musia záujemcovia platiť jeho plnú hodnotu.
Voči systému Windows 8 nie sú chladné iba domácnosti, ale aj podniky. Firma nezaujala novým používateľským rozhraním, dotykovým ovládaním, ani podporou platformy ARM.
Tablety Surface, ktoré mali vyvolať dopyt po nových používateľských skúsenostiach s Osmičkou sa predávajú rovnako zle, ako samotný operačný systém.
Doteraz sa ich nepredalo viac ako jeden milión kusov. Len samotný Apple v poslednom kvartáli predal 22 miliónov svojich iPadov, Samsung s Amazonom ich predali viac ako 13 miliónov.
Analytici upozorňujú na to, že ani dopyt po Sedmičke nie je taký, ako by Microsoft mohol očakávať. V priebehu štyroch rokov dosiahol na trhu 44-percentný podiel, kým XP si držalo svojich 40 percent. Dopyt po Sedmičke neustále klesá, trh sa nasýtil.
Ťažké časy tak dopadli nielen na Microsoft, ale aj na výrobcov počítačov a čipov. Chýba hybná sila, ktorá by rozhýbala trh. Všetko sa začína točiť okolo tabletov a Androidu, čo starých velikánov vytláča z hry.
Zdá sa, že podcenili zmeny na trhu a sústredili sa na produkty, ktoré majú svoju éru už spočítanú.
Na tému upozornil Zdnet.