Fyzik Bruncko: Prečo má hmota navrch

"Najvýznamnejšia bola spolupráca pri študovaní asymetrie medzi hmotou a antihmotou," hovorí časticový fyzik Dušan Bruncko z Ústavu experimentálnej fyziky SAV.

Doc. RNDr. Dušan Bruncko, CSc. (1955) je vedúci ATLAS skupiny v Ústavu experimentálnej skupiny SAV v Košiciach. Vyštudoval Matematicko-fyzikálnu fakultu UK v Prahe, pred rokom 1989 pracoval v CERN-e v rámci experimentu HELIOS-3, po revolúcii bol členom exDoc. RNDr. Dušan Bruncko, CSc. (1955) je vedúci ATLAS skupiny v Ústavu experimentálnej skupiny SAV v Košiciach. Vyštudoval Matematicko-fyzikálnu fakultu UK v Prahe, pred rokom 1989 pracoval v CERN-e v rámci experimentu HELIOS-3, po revolúcii bol členom ex (Zdroj: Dana Salajová)

Čo bolo podľa vás najvýznamnejšou vedeckou udalosťou či objavom roka 2011 na Slovensku?

Tento rok som bol skutočne zaneprázdnený, a preto som de facto nesledoval dianie na poli vedy na Slovensku. Preto sa k tejto otázke nemôžem nijako zvlášť vyjadriť.

Čo bolo podľa vás najvýznamnejším vedeckým objavom vo svete?

Aj keď sa to bude zdať možno priskoro, pretože to vieme len na úrovni evidence, myslím si, že sú to prace LHCb kolaborácie ohľadne štúdia asymetrie medzi hmotou a antihmotou v rozpadoch D0 mezónov.

Aký bol rok 2011 podľa slovenských vedcov? Dozviete sa to v našej výročnej ankete.

Autor: ved