SME

Bad Day L.A. - katastrofa na katastrofe!

Pamätáte si na Daikatanu, na jedno z najväčších sklamaní v histórii počítačových hier? Tak niečo podobné tu máme aj dnes. Okolo Bad Day L.A. síce nebol až taký veľký hype, no na prvý pohľad vyzerala veľmi sľubne. Pri tom to však všetko začalo a aj skončil

Ľudia moji, určite ste sa na túto hru tešili. Samozrejme, že nie tak ako na Oblivion, no isto iste mnohí z vás videli ten potenciál. Veľké mesto, ktoré postihuje jedna katastrofa za druhou, to všetko v komixovom štýle zaobalené do kopy humoru. Kto by sa netešil? Bad Day L.A. sa dokonca pýši prívlastkom American McGee, čo mnohým ľuďom veľa nepovie, takže vedzte, že ide o dizajnéra, čo má na svedomí výbornú Alicu v krajine zázrakov, ktorá jeden čas držala pri monitoroch mnohých hráčov. Tento človek však s touto hrou veľa spoločného nemá, možno priniesol nápad, no to bolo asi tak všetko. Takže ide len o marketingovú nálepku, ktorá mala za účel zvýšiť predajnosť...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Takže náš hlavný hrdina je akýsi šialený bezdomovec, ktorý to v hlave nemá v poriadku ani z ďaleka tak ako radový blázon pezinského ústavu. Náš Tony sa ocitá uprostred absolútneho šialenstva. Mesto filmových hviezd totižto napadli teroristi, ktorí zo mierumilovných obyvateľov spravili zombíkov, na všetky strany vypľúvajúcich zelené obláčiky. Do toho sa navyše priplietlo niekoľko živelných pohrôm ako napríklad tsunami, zemetrasenie či meteority. Mesto je teda hore nohami a on má za úlohu zachraňovať ľudí... väčšinu času však robí presný opak. Len dobrý úmysel jednoducho nestačí.

Ak by som mal hru zaradiť do niektorej zo škatuliek, bola by to určite tá obrovská s nápisom Akčné. Pohľad autori zvolili z tretej osoby, takže na prvý pohľad sa hra ponáša na GTA3. Vlastne vo viacerých aspektoch sa na túto hru podobá. Nachádzate zbrane, strieľate zlých chlapíkov a popri tom plníte rôzne úlohy. Napríklad musíte hasiacim prístrojom hasiť horiacich ľudí, ktorí okolo vás šialene pobehujú. Hasiaci prístroj je asi najvyužívanejší predmet tejto hry, kto by bol povedal, že ním môžete plašiť psov, rabovačov, či dokonca liečiť zombíkov a premieňať ich späť na ľudí. Na záver odseku však musím zdôrazniť, že Bad Day L.A. sa na GTA3 len podobá! A to len na prvý pohľad, s jeho kvalitami nemá nič spoločné.

SkryťVypnúť reklamu

Popri tom všetko si musíte dávať pozor na akýsi stav obľúbenosti, pretože podľa toho ako sa správate vy k okoliu, sa ono bude správať k vám. Musíte teda v chaose udržiavať poriadok a to tak, že budete liečiť ľudí, čo môžete spraviť ručne pomocou bandáží, alebo to nechať na ostatných tým, že im dáte bandáže do ruky. Rozdávať im môžete taktiež železné tyče, aby sa mali čím brániť proti zombíkom, to sa vám však môže vypomstiť, pretože priateľ sa veľmi rýchle môže zblázniť a razom vás bude tĺcť vašou vlastnou tyčou.

V Los Angeles nebude náš hlavný hrdina bojovať sám, čas od času narazí na nejakú ďalšiu postavu, ako napríklad malý zombíko-chlapec, ktorý rád vracia na iných ľudí, alebo na šialeného Mexičana, ktorý to vie s motorovou pílou či na ďalších. Môžete si medzi nimi prepínať. Základom hry je humor, ktorý väčšinou postavený na násilí, takže na svoje si prídu maximálne tak nevyspelí jedinci... Vyskytnú sa však aj nejaké vtipné slovné hračky, napríklad na zdravotnej helikoptére nájdete Lamed (L.A. + Med ako medical, pre tých, čo nepochopili).

SkryťVypnúť reklamu

GRAFIKA 4 / 10
Autori zvolili trochu netradičný prístup ku grafike. Hra má nádych komixu, pretože všetky textúry majú jednoduché farby a vyzerajú, ako by boli ručne kreslené. Tento nápad je samozrejme veľmi dobrý a na hru tohto typu sa náramne hodí. Problém je, že engine, na ktorý tento nápad autori navliekli, je primitívny. Polygónov je žalostne málo, hre dominujú sprity, blikanie a vypadávanie textúr je na dennom poriadku. Väčšina objektov je len obyčajná kocka. Hlavne nechápem, prečo je engine takých nízkych kvalít taký náročný (nepozerajte na oficiálne hardwarové nároky). A ďalej vôbec nechápem, prečo sa ohľadom grafiky nedá absolútne nič nastaviť?!

V hre sú prítomné aj renderované animácie, ktoré sa objavujú medzi misiami. Za tie by sa nemusel hanbiť žiadny animovaný film. Zaujímavé však je, že už dnes máme technológie na to, aby engine vyzeral presne tak, ako spomínané renderované animácie. Ak by hra vyzerala takto, dostala by za grafiku pokojne aj plné hodnotenie, pretože nápad s komixovou grafikou je naozaj dobrý.

SkryťVypnúť reklamu

INTERFACE 5 / 10
Herný HUD je ladený v rovnakom duchu ako grafika, teda v komixovom. Všade teda narazíte na jednoduché farby, jednoduché lišty a jednoduché obrázky. Samozrejme HUD je adekvátny, keďže hra neposkytuje veľa možností. Rozhodne by sa však zišli veci ako minimapa či zoznam úloh. Pretože bez podobných vecí je veľký problém sa poriadne zorientovať. Ak by sme sa mali baviť o hlavnom menu a jeho možnostiach, nedostali by sme sa veľmi ďaleko. Obsahuje ich totižto menej ako akákoľvek iná hra...

HRATEĽNOSŤ 3 / 10
Chodíte ulicami Los Angeles, ktoré sa práve nachádza v strede chaosu. Plníte primitívne úlohy, ktoré sa každým levelom opakujú. Občas si zastrieľate do teroristov, ktorí vyzerajú jeden ako druhý. Potom narazíte na nejakú zložitejšiu úlohu, z ktorej sa nebudete vedieť poriadne vysomáriť, pretože hra vám neposkytne žiadne konkrétne informácie. Všetky levely sú navyše tak strašne lineárne, a pri tom prvé, čo vás pri pohľade na hru napadne, je voľnosť a toľké možnosti na prieskum okolia. Veď sme predsa v L.A.. Tomuto hovorí niekto z vás zábava? Ešte že je hra tak veľmi krátka.

SkryťVypnúť reklamu

Samozrejme, toto všetko môže ísť stranou, pretože hlavným ťahúňom zábavy mal byť humor. Ten je však väčšinu času postavený na nezmyselnom a všadeprítomnom násilí. Samozrejme občas sa na nejakej tej hláške či situácii pousmejete... No vzápätí sa zarazíte nad niečím iným. Humor je veľmi špecifická záležitosť, no v tomto Bad Day L.A. podľa mňa sklamalo taktiež.

Keby sa aspoň dalo prirásť k postavám, lenže všetky sú také neosobné a hlavný hrdina navyše taký infantilný. Toto je jednoducho typický príklad toho, ako sa zábavné a vtipné akčné hry nerobia! A pritom nebolo treba ísť tak ďaleko, veď predsa Rockstar Games si vybudovali kariéru na takýchto hrách.

MULTIPLAYER
Robíte si snáď srandu? Našťastie žiadny multiplayer tu nenájdete...

ZVUKY 4 / 10
Dabing je hrozný, zvuky taktiež... Navyše veľmi často vypadávajú, takže počas hrania narazíte na hluché miesta. Čo viac vám povedať, má vôbec cenu trápiť vás zbytočnými slovami a zvukoch, ktoré vyzerajú ako keby ich robili žiaci základnej školy. Jednoducho nedokončené a odfláknuté.

SkryťVypnúť reklamu

HUDBA 5 / 10
Sem tam narazíte na jednoduchú elektronickú hudbu, občas začujete z auta blízko vás nejaké tie beaty v štýle hip-hopu. Problém však je, že hudba hrá v Bad Day L.A. len výnimočne, čo má za následok totálne hluché miesta, čo má zase za následok ešte väčšie unudenie hráča, ktorým v prípade tejto hry môže byť jedine nejaký hlúpy recenzent, človek v nevedomosti alebo veľmi veľký odvážlivec.

NÁROČNOSŤ & INTELIGENCIA 4 / 10
Bad Day L.A. vám ponúkne celkovo 4 stupne náročnosti... Klasická trojica + insane, čo z hry spraví naozajstnú šialenosť. Ide však o to, že hra v podstate nie je vôbec ťažká, pretože úlohy sa opakujú ... A hra je v podstate strašne ťažká, pretože je občas nezmyselná a navyše nudná. Je totižto veľmi náročné prejsť hru, ktorá ja vyslovene nudná. Týmto ponúkam autorom hier novú inšpiráciu, ak chcete spraviť ťažkú hru, stačí, aby bola taká nudná ako napríklad Bad Day L.A.. Narazíte tu dokonca aj na umelú inteligenciu, postavy sa hýbu (dosť nezmyselne), nepriatelia sa zasekávajú a vaši spolubojovníci sú vrcholom neschopnosti. To chce naozaj veľa inteligencie, aby hra toto všetko dokázala.

SkryťVypnúť reklamu

ZÁVEREČNÝ VERDIKT 4 / 10
Dostali sme sa až na záver najväčšieho sklamania roka. Bad Day L.A. vám rozhodne neodporúčam ani len chytiť v obchode do ruky, mohlo by sa totižto nejakými nevysvetliteľnými udalosťami stať, že by ste si ho kúpili, a to by bol váš koniec. Asi by ste navždy skoncovali s počítačovými hrami. Samozrejme, nájdu sa aj takí, ktorých táto hra bude baviť... Podmienkou je však, aby sa chuťovo trafili do humoru autorov a ešte nikdy predtým nehrali nijaké akčné hry.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 815
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 554
  3. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 11 080
  4. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 953
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 645
  6. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 8 802
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 8 139
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 037
SkryťZatvoriť reklamu