SME

Podvolí sa Zuckerberg tlaku inzerentov?

Ako útek zadávateľov reklamy ohrozuje rast Facebooku.

Šéf a zakladateĺ Facebooku Mark Zuckerberg počas príhovoru na konferencii Tech Summit v Salt Lake City.Šéf a zakladateĺ Facebooku Mark Zuckerberg počas príhovoru na konferencii Tech Summit v Salt Lake City. (Zdroj: Bloomberg - George Frey.)

Čoraz viac veľkých zadávateľov reklamy na Facebooku zastavuje svoje výdavky na sociálne siete. Zhoršuje to výhľad tržieb firmy a prispieva k tlaku na cenu akcií firmy.

Starbucks, Levi Strauss, PepsiCo a Diageo sú len niektoré z firiem, ktoré ohlásili, že obmedzujú výdavky na reklamu. Ich odchod má Facebook a ďalšie firmy v odvetví dotlačiť k tomu, aby potlačili príspevky, ktoré podnecujú k násiliu, šíria dezinformácie, cielene štiepia spoločnosť a propagujú rasizmus či diskrimináciu.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C73M8 na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu