SME

Facebook a Instagram umožnia kontrolovať čas strávený na sieťach

Sociálne siete reagujú na výskumy.

Instagram.Instagram. (Zdroj: PEXELS)

NEW YORK. Sociálne siete Facebook a Instagram predstavili nový nástroj, ktorý má používateľom umožniť kontrolu nad časom, ktorý na ich stránkach strávia.

Spoločnosť tak chcú reagovať na nedávne psychologické a lekárske štúdie a podporiť zodpovedné používanie mobilných zariadení a aplikácií.

Nové funkcie sa nachádzajú v nastaveniach oboch aplikácií.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Viac kontroly nad časom

Nový ovládací panel používateľom zobrazí priemerný čas strávený v aplikácii na konkrétnom zariadení. Tiež si môžu zobraziť celkový čas v rámci dňa a nastaviť si časový limit a upozornenie, ak ho prekročia.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Ľudia používajú Stories za volantom. Instagram: Dodržiavajte zákony Čítajte 

Takisto môžu stlmiť upozornenia na nové správy a aktivitu priateľov.

"Chceme, aby čas, ktorý ľudia strávia na Facebooku a Instagrame, bol premyslený, pozitívny a inšpirujúci," uviedli obe spoločnosti v spoločnom vyhlásení.

"Dúfame, že tieto nástroje poskytnú ľuďom viac kontroly nad časom, ktorý strávia na našich platformách, a tiež podporí rozhovory medzi rodičmi a dospievajúcimi o internetových návykoch, ktoré sú vhodné."

Nový nástroj nemá byť len o tom, koľko času ľudia na Facebooku a Instagrame strávia, ale tiež ako ho strávia.

Facebook je najväčšou sociálnou sieťou na svete, má 2,23 miliardy aktívnych používateľov mesačne.

Facebook v problémoch

V poslednej dobe sa Facebook dostal pod paľbu kritiky kvôli nedostatočnej ochrane súkromia a kontrole zverejňovaného obsahu.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Facebook na burze klesol a pocítia to aj ľudia, bude viac reklamy Čítajte 

Minulý týždeň akcie spoločnosti v reakcii na výsledky hospodárenia klesli za jeden deň o devätnásť percent a zažili tak najhorší deň od vstupu na burzu v roku 2012.

Trhová hodnota spoločnosti sa znížila zhruba o 120 miliárd dolárov (104 miliárd eur), a Facebook sa tak stal prvým podnikom v histórii amerického akciového trhu, ktorého trhová hodnota sa behom jediného dňa prepadla o viac než 100 miliárd dolárov.

Facebook kúpil Instagram v roku 2012 za jednu miliardu dolárov. Z aplikácie pôvodne vytvorenej pre zdieľanie fotografií sa Instagram rozrástol do služby, ktorú ľudia využívajú na zdieľanie krátkych videí a posielanie odkazov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu