WASHINGTON. Americká spoločnosť Facebook bude na svojej sociálnej sieti uprednostňovať lokálne správy.
Novinka sa okamžite spúšťa v Spojených štátoch a v priebehu roka sa rozšíri do viacerých krajín, napísal na svojom facebookovom účte zakladateľ a šéf firmy Mark Zuckerberg.
Zapojenie do života komunity
Ide o súčasť snahy zapájať ľudí do života ich komunity, uviedol v rozhovore pre The Selma Times-Journal uverejnený v pondelok, z ktorého cituje agentúra AP.
Ak teda používateľ sleduje miestneho vydavateľa novín, alebo bude niektorý z jeho priateľov zdieľať miestnej správu, zobrazí sa v kanáli News Feed vyššie, citovala Zuckerberga agentúra Reuters.
Že si na Facebooku chcú prečítať viac správ z miestnych zdrojov, Zuckerbergovi na jeho ceste, ktorú so ženou podnikol naprieč Spojenými štátmi, vraj opakovali ľudia v mestách rôznych veľkostí.
Početné výskumy pritom preukázali, že ľudia, ktorí čítajú správy o dianí vo svojom meste, sa v ňom tiež viac angažujú a majú väčšiu snahu ho zlepšovať, povedal denníku Zuckerberg.
Nižší podiel reklamy
Facebook na svojom webe po kritike, že jeho algoritmy uprednostňujú zavádzajúce správy a dezinformácie, vykonal viacero zmien.
Kanál News Feed, ktorý používateľom poskytuje prísun noviniek od "priateľov" alebo zo zvolených webových stránok po novom uprednostňuje správy zdieľané priateľmi a rodinou.
Nižší je tiež podiel reklamy.
Krok vyvolal obavy investorov. Tí sa domnievajú, že ľudia tak budú na Facebooku tráviť menej času, pripomenula agentúra Reuters.