WASHINGTON. Užívatelia sociálnej siete Facebook by už čoskoro mali na svojich účtoch vidieť viac príspevkov svojich priateľov a menej nereklamných správ rôznych podnikov, médií a politických skupín.
Najväčšia sociálna sieť na svete by sa tak podľa svojho zakladateľa Marka Zuckerberga mala vrátiť späť k svojím koreňom.
Zmeny, ktoré nastanú vo filtrovaní príspevkov, budú "významné", napísal v piatok Zuckerberg na svojom facebooku.
Zmeny by sa mali prejaviť v priebehu niekoľkých mesiacov.
"Jednou z oblastí, na ktoré sa budeme v roku 2018 sústrediť, bude to, aby sme zaistili, aby bol čas, ktorý všetci trávime na facebooku, dobre stráveným časom," napísal v úvode svojho oznámenia Zuckerberg.
Spájanie ľudí
Podľa Zuckerberga v poslednej dobe začal Facebooku dominovať obsah, ktorý na ňom zverejňovali firmy, médiá a rôzne ďalšie skupiny a príspevky rodiny a priateľov ustúpili do pozadia.
Facebook spúšťa profesný životopis, chce konkurovať LinkedIn Čítajte"Niektoré správy pomáhajú začať konverzáciu o dôležitých témach. Ale sledovanie videí, čítanie správ a dostávanie aktualít zo stránok sa až príliš často stáva len pasívnym zážitkom," napísal Zuckerberg.
Najdôležitejším poslaním facebooku je ale podľa Zuckerberga "pomôcť spájať" ľudí.
"Mením cieľ pre naše produktové tímy: Namiesto toho, aby sa sústredili na to, aby ste našli relevantný obsah, budú vám pomáhať, aby ste mali viac zmysluplných sociálnych interakcií," vysvetlil podstatu zmien Zuckerberg.
Facebook sa jeho zakladateľ rozhodol údajne zmeniť na základe štúdií, podľa ktorých sú kontakty s ľuďmi, na ktorých nám záleží, na sociálnych sieťach dobré pre našu duševnú pohodu.
"Pasívne čítanie článkov alebo sledovanie videí – aj keď sú zábavné a informatívne – nemusí byť tak dobré," dodal Zuckerberg s tým, že jeho sociálna sieť cíti zodpovednosť za blaho svojich používateľov.
Netýka sa Slovenska
Zmena sa však podľa Denníka N netýka Slovenska, keďže sme jednou zo šiestich krajín, kde sa testuje Prieskumník. Test zatiaľ bude aj naďalej prebiehať. Denníku N to potvrdil John Hegeman, viceprezident produktového tímu Facebooku.
Na Slovensku sa statusy od firiem, médií a ďalších skupín zobrazujú práve v Prieskumníkovi, sú tak vylúčené z bežných noviniek, ktoré vidí používateľ.
Menej času na sieti
Zakladateľ Facebooku si je podľa svojich slov vedomý, že ľudia po zmenách na sieti strávia menej času. "Očakávam ale tiež, že čas, ktorý strávite na facebooku bude hodnotnejší," dodal.
"Správna vec" sa podľa neho nakoniec v dlhodobom horizonte v dobrom prejaví nielen na facebookovej komunite, ale aj na samotnej spoločnosti.
Výskytu reklamy medzi príspevkami na facebooku sa zmeny netýkajú, uviedol na otázku agentúry Reuters viceprezident spoločnosti John Hegeman.
Facebook je celosvetovo najobľúbenejšou sociálnou sieťou. Firma tvrdí, že má viac ako dve miliardy aktívnych používateľov.