Kedysi stačil dobrý profesijný životopis, motivačný list a mohli ste ísť hneď na prvé kolo pohovoru. V súčasnosti si však zamestnávatelia môžu ľahko overiť, či to, čo tvrdíte v papieroch, súhlasí aj s realitou. Stačí, aby sa pozreli, ako sa správate na facebooku či twitteri.
Náborový pracovník na nich zvyčajne nehľadá negatívne veci, ak si však nedávate pozor a verejne ukazujete nesprávne veci, na pohovor vás zrejme nepozve.
Technologická spoločnosť Fama na začiatku tohto roka preskúmala profily 15-tisíc amerických zamestnancov. Zistila, že fotka z oslavy, na ktorej si užívate pohár alkoholu, vám pri výberovom konaní ublížiť nemusí.
Na tieto veci by ste si podľa prieskumu pozor dať mali:
Rasizmus a drogy
Ak by náborový pracovník na profile na sociálnej sieti objavil akékoľvek rasistické poznámky alebo zmienky o ilegálnych substanciách, zrejme by vás nepozval ani len na prvé kolo pohovorov. Takéto správanie zamestnávatelia netolerujú, ani ak by išlo len o žart.
Čas na sociálnych sieťach
Ak na profil pridávate príspevky počas celého dňa, aj cez pracovné hodiny, potenciálny zamestnávateľ môže nadobudnúť pocit, že svojej práci nevenujete dostatok pozornosti ani času.
Facebook v práci už nebude problémom ČítajtePozor na lajky
Nejde len o to, akým stránkam ste dali svoje „páči sa mi to“. Pracovníci si všímajú aj to, ktoré príspevky iných ľudí sa vám páčia. Taktiež tu platí, aby ste nelajkovali žiadne nevhodné príspevky s rasistickými poznámkami a podobne.
Nenadávajte na predchádzajúceho zamestnávateľa
Ak sa vám v predchádzajúcej práci nepáčilo, nepohodli ste sa s kolegami či so šéfom, neventilujte svoj hnev na sociálnych sieťach a už vôbec nie verejne. Nikto nechce mať vo svojich radoch nelojálneho zamestnanca, ktorý nedokáže udržať dôverné informácie zo spoločnosti v tajnosti.
Kto je na Facebooku, žije dlhšie ČítajteĎalšie drobnosti
Náborová spoločnosť Jobvite v minuloročnom prieskume náborárových pracovníkov uvádza aj ďalšie odporúčania. Nemali by ste si dávať pozor len na obsah svojich príspevkov, ale aj na pravopis a gramatiku. Ak chcete prácu v marketingu alebo médiách, nemali by ste mať zmazaný profil, myslí si 33 percent náborových pracovníkov. Selfie fotky by vám však problémy narobiť nemali, ako negatívum ich vníma len 25 percent z opýtaných.
Čo naopak robiť
Niektoré veci by ste pred zamestnávateľom skrývať nemali. Jobvite odporúča, aby ste sa sústredili na príspevky o vašej profesii, dobrovoľnej činnosti či zapojení do komunity, v ktorej žijete. Taktiež pomôže, ak sa v rámci určitých medzí zaujímate o súčasné spoločenské dianie.