MOUNTAIN VIEW, BRATISLAVA. Ak ide o spravodajské články, spoliehať sa na trendy nestačí. Ak má článok milión čítaní a dostal sa na popredné priečky zdieľaní a vyhľadávaní, nemusí to ešte znamenať že je jeho obsah aj pravdivý.
Google preto v rámci svojej spravodajskej služby Google News pridáva nové štítky, ktoré sa budú objavovať pri textoch, ktoré prešli kontrolou faktov. Značka "Fact Check" tak upozorní na texty, ktoré možno označovať za overené a s faktami, ktoré majú oporu v známych a publikovaných údajoch.
Google začína s nasadzovaním novinky v USA a Británii, postupne chce vstúpiť aj na ďalšie trhy. Firma už štítky pri spravodajských článkoch nejaký čas používa, zatiaľ sa však sústreďovala skôr na žáner a charakter textov. Značené boli komentáre so subjektívnymi názormi, alebo hĺbkové analýzy.
Novinka prichádza v čase, keď v USA beží intenzívna predvolebná kampaň a ľudia viac sledujú spravodajstvo a vyhľadávajú na webe informácie zo sveta politiky. Štítky sa podľa magazínu Digital Trends zobrazujú nielen na desktope, ale aj v mobilných zariadeniach.