MOUNTAIN VIEW, BRATISLAVA. Google sprevádzkoval už svoju šiestu aplikáciu určenú pre četovanie a rýchlu komunikáciu. Volá sa Allo sa snaží sa byť najmúdrejšou zo všetkých platforiem, ktoré firma vyvinula. Dôraz kladie na šikovnú obsluhu, bezpečnosť a múdre technológie.
Hoci ide o tradičný nástroj, prostredníctvom ktorého ste v spojení s kontaktami cez svoj mobil, pribudli prvky ktoré sa snažia zaistiť pohodlie.
Ponúkne odpoveď
Prvým je brána ku Google Asistentu, ktorý je dôverným kontaktom vo forme chatbotu. Využíva prvky umelej inteligencie, aby riešil a odpovedal na rôzne dopyty.
Asistent podľa magazínu Mashable pohľadá správy o počasí, preverí ceny jabĺčok na tržnici a zarezervuje vstupenku do kina. Popri tom pomôže pri cestovaní a nájde všetky odpovede, na ktoré by vedel nájsť riešenie aj vyhľadávač Google.
Aplikácia sa postupne učí a snaží sa ponúkať rýchle reakcie a odozvy na správy, ktoré do mobilu prichádzajú od priateľov či obchodných partnerov.
Kým zareagujete emočným "mňam" na fotografiu z grilovačky, Allo vytuší čo chcete spraviť a ponúkne vám predvolenú odpoveď.
Inkognito režim
Podobnú technológiu Google už nejaký čas trénuje aj pri múdrych odpovediach na e-maily. V tomto prípade reaguje na texty i fotografie.
Aby bola komunikácia bezpečná, nechýba šifrovanie ani privátny "inkognito" režim. Správy, ktoré prebehnú v utajení sa nearchivujú, nie sú cieľom vyhľadávacích funkcií a navyše sa po uplynutí nastavenej lehoty môžu aj samovoľne vymazať.
Hoci Google nie je vo svete rýchlej mobilnej komunikácie žiadnym nováčikom, stále sonduje či predsa len neexistujú lepšie a dokonalejšie spôsoby četovania, ako ich poznáme dnes.
Práve to je dôvod, prečo prevádzkuje viacero platforiem súčasne.