SME

Použijete kondóm? Rozhoduje krása ženy, nie riziko choroby

Britskí vedci našli nové odpovede na psychologické otázky okolo používania kondómov

(Zdroj: robertelyov // Flickr)

BRATISLAVA. Kondómy sú najdostupnejším, najlacnejším a najspoľahlivejším spôsobom antikoncepcie. Okrem nechceného tehotenstva bránia aj prenosu väčšiny pohlavných chorôb. 

V západných krajinách sa však stáva normou používanie antikoncepčných tabletiek, pri ktorých existuje hrozba dlhodobých zdravotných následkov. Argument proti kondómom? Pohodlie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Neochota používať kondómy sa odrazila v rastúcom počte nechcených tehotenstiev a istých pohlavných chorôb, hlavne u mladých ľudí. Vedci sa preto snažia zistiť, aké psychologické aspekty ľudí ovplyvňujú v otázke bezpečia - najmä pri príležitostnom sexe.

SkryťVypnúť reklamu

Štúdia z British Medical Journal Open si položila otázku: hrá príťažlivosť partnerky úlohu v tom, či je muž ochotný použiť kondóm?

Ochota riskovať

Muži hodnotili príťažlivosť ženy podľa fotografie. Mali určiť, s akou pravdepodobnosťou by použili kondóm v prípade, ak by s ňou mali sex.

Mali tiež povedať, či si myslia, že by daná žena mohla mať pohlavnú chorobu.

Výsledky hovoria, že čím bola partnerka atraktívnejšia, tým menej boli muži ochotní kondóm použiť. Príťažlivosť pre nich hrala väčšiu rolu ako riziko pohlavnej choroby.

Spoluautor výskumu Roger Ingham ponúkol pre denník Washington Post dve rôzne vysvetlenia: „Muži sa chcú rozmnožovať so ženami, ktoré sú pre nich atraktívnejšie, alebo jednoducho prisudzujú väčšiu hodnotu tomu mať sex s atraktívnou ženou a sú ochotní viac riskovať.“

SkryťVypnúť reklamu

Nové technológie

Na klesajúcu popularitu kondómov nereagujú len vedci, ale aj priemysel. Výrobcovia kondómov hľadajú nové materiály alebo odlišné štruktúry.

 

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu