MOUNTAIN VIEW, BRATISLAVA. Ak príde na reklamu, Google prevádzkuje najväčšiu sieť na svete. Ak sa vám v prehliadači zobrazuje vtieravá inzercia, s veľkou pravdepodobnosťou sa o jej umiestnenie postaral internetový gigant.
Google však ohlásil nové pravidlá, vďaka ktorým by sa webové stránky mohli načítavať rýchlejšie. Reklama vo formáte Flash vypadne z reklamnej siete, aby stará technológia nebrzdila stolové počítače a mobilné zariadenia.
Od júla tohto roku už Google pridávanie inzerátov a reklamných prvkov vo formáte Flash zakázal. Grafické štúdia a vývojári museli siahnuť po technológii HTML5, ktorá nekladie žiadne bariéry pri zobrazovaní. Teraz prichádza nové rozhodnutie, ktoré hovorí o tom že od januára budúceho roka sa už žiadne staré reklamy vo Flashi zobrazovať nebudú.
Google ich vo svojom reklamnom systéme podľa BBC vypne. Výnimku dostanú iba videoklipy. Nie je preto vylúčené, že podobné rozhodnutie prijmú aj ďalšie spoločnosti, aby sa pridružili k nastolenej ceste.
Nie je tomu dávno, čo firma Adobe vyzvala vývojárov, aby sa s technológiou Flash nadobro rozlúčili a siahli po niektorej z modernejších alternatív. Ide o projekt, ktorý je za horizontom svojich technologických možností. Hoci v roku 1996 naštartoval éru internetových multimédií a webových aplikácií, dlhodobo ho trápili bezpečnostné prešľapy a vysoké nároky na výkon hardvéru a jeho energetiku.