LONDÝN, BRATISLAVA. Štvrť miliardy dolárov zaplatil Microsoft za britskú firmu, ktorá vyvinula softvérovú klávesnicu SwiftKey. Využíva umelú inteligenciu na to, aby z náznakov vytušila slová, ktoré sa pokúšate vyťukať na mobile či tablete.
Algoritmy sa učia tvorbe viet v jednotlivých jazykoch a s množstvom spracovaných textov sa neustále zdokonaľujú. Hoci každý tuší, že SwiftKey možno nájsť na nejednom smartfóne či tablete, omnoho menej ľudí vie o tom, že technológiu využíva aj počítačový softvér, ktorý umožňuje profesorovi Stephenovi Hawkingovi komunikovať s okolitým svetom.
Dopyt po technológiách umelej inteligencie je podľa BBC vysoký a veľkí hráči na trhu skupujú všetky vývojárske skupiny, ktoré sú ochotné prejsť pod nový manažment. V roku 2014 odkúpil Google za 400 miliónov libier firmu DeepMind, ktorá vyrástla na pleciach akademikov z University of Oxford, Apple zasa pred časom kúpil britskú filmu VocallIQ.
Umelá inteligencia ponúka riešenia, ktoré nie je potrebné do detailu programovať krok po kroku. Algoritmy sa zdokonaľujú prostredníctvom učenia samé a tak dokážu držať krok s meniacimi sa návykmi používateľov, alebo dokážu odpozorovať ich zmýšľanie. Namiesto pravidiel stanovených programátormi sa tak schopnosti rozvíjajú samé.
Záujem Microsoftu je po prepade na trhu mobilného hardvéru zrejmý. Firma zmenila svoju stratégiu a špecializuje sa na mobilné nástroje, ktoré zjednodušujú používateľskú prácu.