ŠANGHAJ, BRATISLAVA. Volá sa P1 a je úplne nezvyčajným produktom, ktorý nesie logo Pepsi. Na čínsky trh mieri nový smartfón s Androidom, ktorý má firme pomôcť budovať povedomie o značke.
S cenou dvesto dolárov môžu záujemcovia očakávať smartfón s 5.5-palcovým Full HD displejom, 13-megapixelovým fotoaparátom, 2 gigabajtami operačnej pamäte a procesorom s pracovnou frekvenciou 1,7 gigahertza.
K tomu patrí štandardná sada senzorov a technológií, 16-gigabajtové úložisko, ako aj akumulátor s kapacitou 3000 mAh. Operačným systémom by mal byť Android vo verzii 5.1
Pepsi nemá na svedomí ani vývoj, ani výrobu tohto zariadenia. Oslovila zatiaľ neznámu firmu z tohto odvetvia, aby sa postarala o všetko potrebné. Na značku Pepsi upozorňuje grafická téma, používateľské rozhranie, ale aj malé logo na rube smartfónu.
Či bude novinka dostupná aj na iných trhoch, zatiaľ nie je známe. Na verejnosť sa tiež nedostali ani presnejšie špecifikácie. Podľa magazínu The Verge však spoločnosť PepsiCo potvrdila vstup na trh mobilných zariadení a označuje ho za súčasť širšej stratégie.
Podobné kroky však uskutočnila aj v nedávnej minulosti. Vlani v spolupráci s firmou Bang & Olufsen vstúpila na trh spotrebnej elektroniky, za sebou má aj športovú výbavu, ktorá bola súčasťou futbalovej kampane s firmou Del Toro.