SEATTLE, BRATISLAVA. Na trh internetových televízií sa chystá vstúpiť ďalší hráč. O spustení novej služby uvažuje firma Amazon, ktorá odštartovala rokovanie s partnermi. Netflix tak na domácej pôde môže zažiť vstup nového konkurenta.
Predplatné digitálneho obsahu je pre firmy stabilným príjmom, pretože spotrebitelia príliš neuvažujú nad výdavkami, ktoré pravidelne odchádzajú z ich účtov. Kým pri skladbách, albumoch, filmoch či elektronických knihách si vopred rozmyslíte čo vložíte do košíka, tu raz naskočíte na vlak a už sa veziete.
Amazon má pre prevádzku podľa agentúry Reuters k dispozícii potrebné technologické zázemie, obsah však bude mať kľúčové slovo pri rozhodovaní sa spotrebiteľov. Firma každoročne posilňuje svoju pozíciu na trhu s digitálnym obsahom a vyústenie do streamovania obsahu je prirodzeným vyústením. Amazon má za sebou prvé zbieranie skúseností v USA, Británii, Nemecku a Rakúsku v rámci služby Amazon Prime.
Rozhodnutie prichádza v čase, keď Google so svojou službou YouTube hľadá tiež cestu jej udržaniu prostredníctvom predplatného od divákov. Tí by kompenzovali svojimi peniazmi v prvej fáze príjmy, ktoré vypadnú odstránením reklamy.